انتقاد فرانسه از ایده وزیر دفاع آلمان درباره سوریه

به گزارش دَبی بلاگ، فرانسه با شک و تردید به ایده وزیر دفاع آلمان برای ایجاد یک منطقه امنیتی بین المللی در شمال سوریه نگریسته و آن را تصمیمی با انگیزه سیاست داخلی ارزیابی کرد.

انتقاد فرانسه از ایده وزیر دفاع آلمان درباره سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، فرانسه با دیده شک و تردید به ایده وزیر فاع جدید آلمان درباره ایجاد یک منطقه حفاظت شده بین المللی در مرز بین سوریه و ترکیه می نگرد.

پاریس البته این را ایده خوبی دانسته و در عین حال بیان کرد که این پیشنهاد در هماهنگی با شرکای آلمان طرح نشده و منطبق با پویایی و تحولات این منطقه نیست. ضمناً بخش سخت کار در این طرح به دیگران واگذار شده است. پاریس همچنین بیان کرد که این پیشنهاد ویر دفاع آلمان احتمالا با انگیزه های سیاست داخلی بوده است.

در مقابل زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان از حزب سوسیال دموکرات این ایده وزیر دفاع آلمان را اقدامی کاملا درست و منطقی ارزیابی نموده و گفت: این درخواست ممکن است در شرایط کنونی غیر واقع بینامه به نظر برسد چرا که غرب مدتهای طولانی در سوریه بازنده بوده و حالا روسیه قدرت نظم دهنده جدید در این منطقه است.

آنگرت کرامپ- کارن بائر، وزیر دفاع آلمان خواهان ایجاد یک منطقه امنیتی با نظارت بین المللی در منطقه مرزی بین ترکیه و سوریه شده است.

این درخواست وزیر دفاع آلمان بحث های داغ و مناقشاتی را در دولت ائتلافی این کشور ایجاد نموده و موافقان و مخالفانی پیدا نموده است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و مقامات فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی از این ایده وزیر دفاع آلمان حمایت نموده اند؛ اما حزب سوسیال دموکرات از این ایده عصبانی شده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم بار دیگر به این ایده وزیر دفاع انتقاد وارد نموده و گفت: آنگرت کرامپ- کارن بائر، این پیشنهاد خود را در یک نقطه زمانی غلطی ارائه داده است.

وی با نگاهی به توافق روسای جمهور ترکیه و روسیه برای انجام گشت های مشترک در شمال سوریه و تمدید آتش بس ضمن تمجید این توافق گفت: شاید هوشمندانه این بود که وزیر دفاع آلمان منتظر نتیجه این دیدار می ماند تا ما بر این مبنا تصمیم بگیریم که چگونه باید به این روند ادامه دهیم.

وی همچنین بار دیگر به روشی که کرامپ- کارن بائر این ایده خود را به اطلاع وی رساند انتقاد وارد نموده و گفت: بحث ها در این باره آنگونه که پیشنهاد انجام شد خوب آغاز نشد.

وزیر دفاع آلمان با یک پیامک ایده خود را به صورت کلی در اختیار وزیر امور خارجه آلمان قرار داده بود.

ماس همچنین گفت که ما باید در ائتلاف به مسئولیت هایی که داریم مطلع باشیم. آلمان باید با انتظارات بین المللی منطبق باشد. در اینجا مسئله اعتماد در سیاست خارجی آلمان مطرح است.

وی از وزیر دفاع آلمان انتظار دارد که هر چه سریع تر پیشنهاد خود را به صورت ملموس و تعیین ارائه دهد. وی در این باره گفت که طبیعتا ما می خواهیم بدانیم که این ایده چه مفهومی برای ائتلاف بزرگ دارد.

مرکل اعلام نموده است که در دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره پیشنهاد کارن بائر صحبت خواهد نمود.

هایکو ماس همچنین گفته است که در بین متحدان ما تا به حال درباره چنین ایده ای بحث نشده است. به گفته وی مسائلی که در این باره وجود دارد فراوان است. ماس این ایده را پیشنهادی از طرف رئیس حزب دموکرات مسیحی و نه وزارت دفاع آلمان دانست.

در این اوضاع رئیس جمهور ترکیه هم برای یک دیدار چهار جانبه با شرکای اروپایی خود ابراز تمایل نموده است. اردوغان اعلام نموده است که نخست وزیر انگلیس پیشنهاد برگزاری یک دیدار بین او با مرکل و ماکرون را داده است.

سخنگوی کرملین هم در این باره گفته است که ما هنوز هیچ موضعی در این باره اتخاذ ننموده ایم چرا که اینجا مسئله طرح یک ایده جدید مطرح است؛ ما باید آن را مورد آنالیز قرار دهیم.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3496

به "انتقاد فرانسه از ایده وزیر دفاع آلمان درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد فرانسه از ایده وزیر دفاع آلمان درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید