پرداخت رشوه و ماست اقتصادی وزیر انگلیسی در آستانه برگزیت

به گزارش دَبی بلاگ، لندن-خبرنگاران-وزیر حمل و نقل انگلیس که برای حق السکوت اپراتور تونل مانش برسر عقد قراردادهای سوری با 3شرکت کشتیرانی 33 میلیون پوند رشوه پرداخت نموده است، مدعی شد که توافق انگلیس با اپراتور تونل مانش ظرفیت های حمل ونقلی این کشور را در صورت خروج بی توافق از اتحادیه اروپا افزایش می دهد

پرداخت رشوه و ماست اقتصادی وزیر انگلیسی در آستانه برگزیت

به گزارش خبرنگاران، کریس گریلینگ روز آدینه در گفت وگو با خبرنگاران مدعی شد که انگلیس در آستانه خروج از اتحادیه اروپا، ظرفیت های حمل ونقلی مهمی را از سه شرکت کشتی رانی مزبور خریداری نموده که به انتقال کالاهای اساسی ازجمله دارو و مواد غذایی یاری می نماید. وی اضافه نمود که توافق امروز انگلیس با شرکت یورو تونل به عنوان اپراتور تونل مانش هم به ظرفیت های حمل ونقلی این کشور در دوره پسا برگزیت یاری خواهد نمود.

وزیر حمل ونقل انگلیس ماه گذشته به دلیل عقد قراردادهای پشت پرده با سه شرکت کشتی رانی مجهول الهویه، به بهانه آماده سازی کشور برای سناریوی خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، موردانتقاد قرارگرفته است.

گزارش ها حاکی است یکی از شرکت های طرف قرارداد موسوم به سیبورن که بعداً از این همکاری صرف نظر کرد، هیچ تجربه ای در زمینه کشتی رانی نداشت. انتقادها پس ازآن شدت گرفت که تحقیقات انجام شده نشان داد که این شرکت به غیر از یک اسم و تارنمای اینترنتی، حتی یک کشتی هم در بساط نداشت و منتقدین دولت خواهان استعفای گریلینگ از مقام وزارت شدند.

در همین پیوند، شرکت یورو تونل از دولت انگلیس به دلیل عدم شفافیت در عقد این قراردادها شکایت کرد و پرونده را برای رسیدگی به دادگاه ارجاع داد. بااین حال وزیر حمل ونقل انگلیس با پرداخت 33 میلیون پوند از درآمد مالیات دهندگان این کشور، امیدوار است که یورو تونل از دست شکایت خود علیه دولت بردارد.

حزب کارگر انگلیس به عنوان اصلی ترین حزب مخالف دولت، این تحولات را نشانه بی کفایتی و شکست سلسله وار دولت ترزا می درروند برگزیت خوانده و تصریح نموده است که این اشتباه ها به اندازه کافی به کشور خسارت زده است.

بر اساس برنامه اعلام شده، انگلیس میخواهد در تاریخ 29 ماه مارس (نهم فروردین) از اتحادیه اروپا خارج گردد، اما تاکنون به راهکار موردتوافقی درباره نحوه خروج نرسیده اند.

نمایندگان مجلس عوام ماه گذشته با پیش نویس توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالفت کردند. نخست وزیر انگلیس ازآن پس در کوشش است تا به وسیله مذاکره با اتحادیه اروپا به توافقی برسد که تائید مجلس کشورش را کسب کند.

وی میخواهد تا دو هفته دیگر پیش نویس توافقنامه برگزیت را برای بار دوم به رأی بگذارد. می وعده داده است که چنانچه نمایندگان مجلس با این سند مخالفت نمایند، برگزیت را به مدت 2 ماه به تعویق خواهد انداخت.

اروپام ** هـ ن **1908

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 413

به "پرداخت رشوه و ماست اقتصادی وزیر انگلیسی در آستانه برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت رشوه و ماست اقتصادی وزیر انگلیسی در آستانه برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید