سهم 60 درصدی منابع متحرک در فراوری ذرات معلق

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به نتایج آخرین سیاهه انتشار آلایندگی شهر تهران که در سال 96 منتشر شد به بعضی اخبار و آمارها درخصوص نقش منابع متحرک در آلودگی هوای پایتخت پاسخ داد.

سهم 60 درصدی منابع متحرک در فراوری ذرات معلق

به گزارش خبرنگاران، غلامحسین محمدی در واکنش به انتشار آمارهای متعدد در خصوص سهم آلایندگی دستگاه ها و منابع متحرک در حساب توییتری خود با انتشار لیست سهم بندی منابع آلاینده شهر تهران (سیاهه انتشار سال 96) نوشت: براساس آخرین سیاهه انتشار سال 96 سهم کلیه منابع آلاینده و منابع متحرک معین شده است و سایر اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر شده مورد تایید نیست و مبنای تصمیمات ما در شهرداری گزارش رسمی سیاهه انتشار است.

در لیستی که محمدی منتشر نموده، سهم منابع متحرک در فراوری آلاینده های گازی 82.9 درصد و در فراوری ذرات معلق 60.8 درصد بوده است. بر این اساسا سهم خودروهای سواری در فراوری آلاینده های گازی 37.8 درصد و در فراوری ذرات معلق 13.9 درصد ذکر شده است. همچنین نقش موتورسیکلت ها در فراوری آلاینده های گازی 21.3 درصد و در فراوری ذرات معلق 10.1 درصد بوده است. نقش اتوبوس های شرکت واحد نیز در فراوری آلاینده های گازی نیم درصد و در فراوری ذرات معلق 5.7 درصد تخمین زده شده است. کامیون ها در فراوری آلاینده های گازی 3.1 درصد و در فراوری ذرات معلق 15.7 درصد نقش داشتند.

در این گزارش آمده است که صنایع نقش 1.9 درصدی در فراوری آلاینده های گازی و نقش 17.8 درصدی در فراوری ذرات معلق دارند. نیروگاه ها نیز در فراوری آلاینده های گازی 5.3 درصد و در فراوری ذرات معلق 12.1 درصد نقش داشته اند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4763

به "سهم 60 درصدی منابع متحرک در فراوری ذرات معلق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 60 درصدی منابع متحرک در فراوری ذرات معلق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید