بده بستان ترامپ در رسوایی اوکراین گیت را تایید شد

به گزارش دَبی بلاگ، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در متن استشهادیه خود درباره رسوایی اوکراین گیت تایید کرد که رئیس جمهور آمریکا آشکارا موافقت با کمک نظامی این کشور به اوکراین را مشروط به بیانیه کی یف درباره تحقیق در خصوص فساد مالی پسر رقیب انتخاباتی خود کرده بود.

بده بستان ترامپ در رسوایی اوکراین گیت را تایید شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گوردون ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا طی هفته جاری متن استشهادیه خود در کنگره را بازنویسی و طی آن اذعان کرد که درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اوکراین برای تحقیقات درباره فعالیت های پسر جو بایدن در این کشور و متوقف کردن کمک های نظامی به کی یف یک بده بستان آشکار بوده است.

این استشهاد ساندلند احتمالا تحقیقات استیضاح ترامپ توسط مجلس نمایندگان آمریکا را تشدید ببخشد.

رئیس جمهور آمریکا به تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات فساد علیه جو بایدن، یکی از نامزد های بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا متهم شده است.

ساندلند در استشهاد اصلاح شده خود گفته که وی روز اول سپتامبر با آندری یرماک معاون ارشد ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین صحبت کرده و گفته که اخذ موافقت کمک به اوکراین مشروط به پاسخ به درخواست ها برای تحقیقات درباره بایدن است.

ساندلند در استشهادیه مکتوب خود نوشته است: پس از یک نشست طولانی، اکنون یادم می آید که به صورت جداگانه با آقای یرماک صحبت کردم و گفتم از سرگرفته شدن کمک آمریکا اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه اوکراین یک بیانیه ضد فساد عمومی (درباره بایدن) که چندین هفته است درباره آن مصاحبه کرده ایم، منتشر کند.

در صورتی که تحقیقات استیضاح، پایان به مرحله ای ختم شود که در آن مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح او رأی بدهد، مجلس سنا به دادگاه علیه او تبدیل خواهد شد و باید به عزل یا ماندن او در قدرت رأی بدهد.

با توجه به آنکه جمهوری خواهان تا به حال از استیضاح ترامپ حمایت نکرده اند، بعید است که استیضاح، اگر کلید هم زده شود به عزل ترامپ از قدرت منجر شود، مگرآنکه او مرتکب جرمی شود که جمهوری خواهان را با دموکرات ها همراه کند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3829

به "بده بستان ترامپ در رسوایی اوکراین گیت را تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بده بستان ترامپ در رسوایی اوکراین گیت را تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید