گروه های حساس سال جاری هوای ناسالم را کمتر تجربه کردند

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای سال 97 تا کنون در تهران 18 روز پاک، 238 روز سالم و 50 روز ناسالم برای گروه های حساس داشته ایم. تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس نسبت به سال گذشته 28 روز کاهش یافته است.

گروه های حساس سال جاری هوای ناسالم را کمتر تجربه کردند

به گزارش خبرنگاران، مسعود زندی در سی و پنجمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای ایران نسبت به سال های گذشته بهتر شده است، گفت: قبل از سال 93 که وضعیت سوخت مناسب نبود کلانشهرها به شکل جدی با مشکل آلودگی هوا روبرو بودند اما خوشبختانه طی سال های اخیر به دلیل توزیع سوخت استاندارد در هشت کلانشهر وضعیت کیفی هوای شهرها بهبود یافته است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته در تهران تجربه 180 روز ناسالم طی یک سال را داشتیم که خوشبختانه از سال 94 تعداد روزهای سالم به مراتب بیشتر شده است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست به مقایسه کیفیت هوای تهران طی امسال و سال گذشته پرداخت و گفت: از ابتدای سال تا کنون در تهران 18 روز پاک، 238 روز سالم، 50 روز ناسالم برای گروه های حساس را تجربه نموده ایم و خوشبختانه تاکنون هیچ روزی هوا برای همه گروه ها ناسالم نبود این در حالیست که در سال 96، 12 روز پاک، 211 روز سالم، 78 روز ناسالم برای گروه های حساس داشتیم.

زندی توضیح داد: از بین 50 روز ناسالم برای گروه های حساس طی امسال 15 روز آن در تابستان به دلیل افزایش شاخص ازن بوده است. همچنین تعدادی از روزها هم بر اثر گرد و غبار شاخص به حد ناسالم برای گروه های حساس رسید.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در سازمان محیط زیست تاکید نمود: امسال شرایط کیفی کلانشهرها نسبت به سال گذشته بهتر بوده است. در این وضعیت هم شرایط جوی و اقدامات موثر بوده است.

خبرنگار: زینب رحیمی / دبیر خبر: عاطفه کربلایی

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 195

به "گروه های حساس سال جاری هوای ناسالم را کمتر تجربه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه های حساس سال جاری هوای ناسالم را کمتر تجربه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید