9 استان در شمال غرب به جهت جدید بین المللی گردشگری تبدیل می شوند

به گزارش دَبی بلاگ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: در شمال غرب با برنامه ریزی های صورت گرفته، 9 استان به راستا جدید بین المللی گردشگری تبدیل می شوند.

9 استان در شمال غرب به جهت جدید بین المللی گردشگری تبدیل می شوند

به گزارش خبرنگاران، ولی تیموری امروز (10مهر) در اولین همایش بین المللی گردشگری و توسعه با موضوع چالش ها و راهبردها که در دانشگاه کردستان برگزار گردید، اظهار کرد: از سوی سازمان گردشگری کشور از روز 5 مهرماه سال جاری تا مهر سال آینده روز گردشگری نامگذاری شده است.

وی اضافه نمود: سازمان جهانگردی گردشگری شعار سال در سطح جهانی را گردشگری و اشتغال آینده برای همه عنوان نموده که بیانگر اهمیت گردشگری در ایجاد اشتغال است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اعلام کرد: سازمان گردشگری کشور سال جاری بر روی محورهای آموزش مهارت و اشتغال متمرکز شده است.

تیموری اضافه نمود: یکی از المان های همایش امروز توسعه پایدار و بحث تحولات دیجیتالی مورد تاکید صنعت گردشگری در سطح جهانی است و در سطح کشورمان نیز احتیاج ویژه است که به عنوان یک عضو جهانی، راهبردها و برنامه ها را در راستای شعار جهانی پیش ببریم.

وی توضیح داد: صنعت گردشگری در دانشگاه کردستان نیز مورد توجه قرار گرفته و چون در یک نقطه پر بازده در گسترده جغرافیایی ویژه کشور است که از لحاظ آب و هوا، تنوع فرهنگی، موسیقی، غذا و پوشاک ویژگی های منحصر به فردی دارد و همچنین به واسطه هم مرزی با اقلیم کردستان یکی از راستاهای گردشگری داخلی و بین المللی است، باید برنامه ریزی های اجرا شده به عنوان یک مقصد گردشگری نمایان تر گردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اعلام کرد: سال جاری در برنامه های گردشگری سه استان کردستان، سیستان و بلوچستان و سمنان با توجه به موضوع و شرایط ویژه ای که دارند پایلوتی به عنوان گردشگری هستند و استان کردستان از منظر توسعه طبیعت گردی و گردشگری روستایی برنامه ریزی و نشست های متعددی در این راستا برگزار گردیده است.

تیموری اعلام کرد: در سالیان گذشته گردشگران بین المللی تنها یک راستا را برای گردشگری در نظر داشتند و دیگر مناطق کشور از این دسترسی خارج بودند اما با شناسایی گردشگریی در کشور، شمال غرب به عنوان پایلوت راستاهای گردشگری انتخاب شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اضافه نمود: در محور شمال غرب با برنامه ریزی های اجرا شده، 9 استان به راستا جدید بین المللی گردشگری تبدیل می شوند.

تیموری اظهار داشت: پنج اثر جهانی در غرب کشور از سوی سازمان یونسکو ثبت شده که امیدواریم منطقه اورامان به زودی به این آثار اضافه گردد.

وی یاد آور شد: استان کردستان در شش ماه سال جاری در حوزه گردشگری بسته های جدید شمال غرب نهادینه شده و زیر ساخت های گردشگری این منطقه بیانگر این است که به عنوان پایلوت برای تعریف راستاهای جدید گردشگری شناسایی گردد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2966

به "9 استان در شمال غرب به جهت جدید بین المللی گردشگری تبدیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 استان در شمال غرب به جهت جدید بین المللی گردشگری تبدیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید