7 اعجاز مصرف روزانه آبلیمو

به گزارش دَبی بلاگ، مصرف روزانه آبلیمو ایمنی را تقویت می نماید، خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد، از سنگ کلیه جلوگیری می نماید، جذب آهن را بهبود می بخشد و به بهبود بافت پوست یاری می نماید.

7 اعجاز مصرف روزانه آبلیمو

لیمو فقط برای ایجاد رنگ یا طعم ترش در غذا و نوشیدنی ها ایده آل نیست. از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا یاری به سلامت پوست و هضم غذا، همه از فواید مصرف روزانه آبلیمو هستند.

عناوین مطلب

  • چرا باید مصرف روزانه لیمو را جدی گرفت؟
    • 1 .تسکین گلو درد
    • 2. مصونیت از سنگ کلیه
    • 3. یاری به هضم غذا
    • 4. کنترل قند خون
    • 5. یاری به کاهش وزن
    • 6. منبعی غنی از آنتی اکسیدان
    • 7. تقویت سیستم ایمنی
    • بعلاوه بخوانید:

با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه بمانید تا از خواص مصرف روزانه آبلیمو مطلع شوید.

چرا باید مصرف روزانه لیمو را جدی گرفت؟

1 .تسکین گلو درد

مصرف روزانه آبلیمو و عسل به همراه آب ولرم یک درمان خانگی شناخته شده برای افراد مبتلا به گلودرد است. این ترکیب اثر تسکین دهنده ای بر گلودرد دارد. به گفته متخصصین :ویتامین C موجود در لیمو گلو را پاکسازی می نماید و ایمنی بدن شما را افزایش می دهد.

2. مصونیت از سنگ کلیه

آبلیمو با افزایش سطح سیترات ادرار به پیشگیری از سنگ کلیه یاری می نماید. سیترات به کلسیم می چسبد و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می نماید.

3. یاری به هضم غذا

پوست و پالپ لیمو سرشار از فیبری محلول به نام پکتین است. این فیبر آنزیم های گوارشی در کبد را افزایش می دهد و به دفع مواد زائد از بدن شما یاری می نماید.

4. کنترل قند خون

به طور کلی مصرف میوه هایی که فیبر بالایی دارند در کنترل قند خون تاثیر ویژه ای دارد.، مصرف روزانه لیمو از افزایش سطح قند جلوگیری می نماید. به گفته کارشناسان مصرف لیمو خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و در افرادی که مبتلا هستند، به کنترل قند خون یاری می نماید.

5. یاری به کاهش وزن

همان طور که در بالا گفته شد لیمو حاوی پکتین است و آبلیمو برای مدت طولانی احساس سیری بیشتری به شما می دهد و این به نوبه خود باعث کاهش وزن می گردد. بعلاوه، افزایش مصرف فیبر، به ویژه از منابعی مانند میوه ها، به کاهش وزن و چربی بدن یاری می نماید.

6. منبعی غنی از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد که در نتیجه استرس در بدن فراوری می شوند، محافظت می نمایند. در مقادیر زیاد، این رادیکال های آزاد باعث آسیب رساندن به سلول ها شده و می توانند باعث بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و بسیاری از انواع سرطان شوند.

7. تقویت سیستم ایمنی

لیمو سرشار از ویتامین C است، ماده مغذی که سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می نماید. ویتامین C باعث افزایش گلبول های سفید در بدن می گردد و از این طریق بدن را در برابر عفونت ها و بیماری ها حفظ می نماید. علاوه بر این، ویتامین C به کاهش مدت و شدت سرماخوردگی یاری می نماید. مصرف روزانه آبلیمو با کاهش التهاب و تشویق فراوری کلاژن به ترمیم زخم ها یاری به سزایی می نماید.

پیشنهاد مطالعه: 10 جادوی لیمو ترش در خانه داری را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 29886

به "7 اعجاز مصرف روزانه آبلیمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اعجاز مصرف روزانه آبلیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید