122 داوطلب نمایندگی مجلس در سیستان و بلوچستان تائید نهایی شدند

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: 122 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه انتخابیه از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نهایی شدند.

122 داوطلب نمایندگی مجلس در سیستان و بلوچستان تائید نهایی شدند

علی زینی وند گفت: از این تعداد 47 کاندیدا در زاهدان، 9 نفر خاش، 15 نفر ایرانشهر، 10 نفر سراوان، 22 نفر چابهار و 18 نفر از زابل برای هشت کرسی در مجلس به رقابت می پردازند و تا کنون یک نفر از این تعداد انصراف داده است.

وی گفت: 360 داوطلب برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه انتخابیه این استان شامل زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار ثبت نام نموده بودند که 22 نفر قبل از رسیدگی در هیات های اجرایی انصراف دادند.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این کاندیداها از بامداد فردا پنجشنبه 24بهمن ماه تبلیغات رسمی خود را آغاز و به مدت یک هفته تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه یعنی 24 ساعت قبل از آغاز زمان اخذ رای ادامه خواهد داشت که امیدواریم کاندیداهای این دوره با یک رقابت سالم برمبنای چارچوب قانونی تبلیغات خود را برای معرفی هرچه بیشتر خودشان انجام دهند.

وی اعلام کرد: در این دوره، بخش عمده ای از فرایندهای حین و بعد انتخابات به صورت تمام الکترونیک صورت می گیرد و در یک هزار و 689 شعبه اخذ رای به همین تعداد دستگاه های مکانیزه احراز هویت در اختیار شعب قرار گرفته که کاربران و متولیان آن نیز آموزش های لازم را به صورت کامل فراگرفته و مراحل انتهای را طی می نمایند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندارسیستان وبلوچستان گفت: برای رای دادن از طریق این دستگاه ها همه شهروندان واجد شرایط باید اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته باشند و چنانچه به هردلیل موجهی مانند تعویض یا مفقودی نتوانستند کارت ملی ارایه دهند؛ توصیه می کنیم حتما شماره ملی داشته باشند زیرا بدون شماره ملی و کارت ملی هویت آنان احراز نمی شود و اخذ رای از آنان ممکن نیست.

زینی وند ادامه داد: دستگاه مکانیزه احراز هویت مجهز به کارتخوان ملی است و درصورتی که رای دهنده کارت ملی همراه نداشته باشد با وارد کردن شماره ملی، هویت و سن قانونی وی که حداقل 18سال تمام است محرز می شود.

وی گفت: دستگاه پس از احراز هویت یک کد مخصوص رای دهنده را تحویل کاربران می دهد که آن کد نشان از احراز هویت است.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در این دوره هیچگونه امکان رای تکراری وجود ندارد و به صورت آنلاین این دستگاه احراز هویت می نماید و روی سیستم جامع وزارت کشور، ثبت احوال و استانداری ها دیده می شود و در واقع رای دادن در این دوره کاملا اطمینان بخش و شفاف است.

زینی وند گفت: در تمامی شعب اخذ رای تدابیر لازم، پیش بینی ها، تدارک و پشتیبانی اندیشیده شده و در حدود 47 هزار نفر فرایند اجرایی برگزاری انتخابات را در استان انجام می دهند تا انتخاباتی سالم، پرشور، شفاف، رقابتی و امن در استان همدوش سایر نقاط کشور برگزار شود.

وی اضافه کرد: تعداد واجدین شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 641 هزار و 314 نفر است که از این تعداد 148 هزارو 390 نفر رای اولی هستند و امیدواریم مردم مشارکت بالایی داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان همچنین با توصیه به کاندیداها توضیح داد: این استان گسترده و دارای حساسیت های قومی و مذهبی است و تقاضا می کنیم کاندیداها چهارچوب های قانونی را دقیق رعایت و از طرح مسائل تنش زا حتما پرهیز نمایند و اگر کسی تخلف آشکاری داشته باشد حتی اگر تایید هم شود و رای بیاورد در بحث اعتبارنامه و مراحل بعدی مورد توجه قرار خواهد گرفت و بنابراین فرایند انتخابات در تبلیغات تمام نمی شود، بیشتر تخلفات در این هفت روز تبلیغات اتفاق می افتد که باید کاندیداها به شدت توجیه و هوشیار باشند تا هم موارد تنش زا نگویند و هم از موارد قانونی عدول ننمایند و در موعد مقرر تبلیغات را آغاز و به انتها برسانند تا انتخابات خوبی را در استان به همت و مشارکت بالای مردم، با دقت همه دست اندرکاران برگزار کنیم.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5455

به "122 داوطلب نمایندگی مجلس در سیستان و بلوچستان تائید نهایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "122 داوطلب نمایندگی مجلس در سیستان و بلوچستان تائید نهایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید