100 میلیون پاداش برای راهیابی به المپیک 2020

به گزارش دَبی بلاگ، استاندار خراسان رضوی گفت: 100 میلیون تومان به هر ورزشکاری که سهمیه رقابت های المپیک را کسب کند، پاداش داده می گردد.

100 میلیون پاداش برای راهیابی به المپیک 2020

به گزارش خبرنگاران، علی رضا رزم حسینی در آیین تجلیل از ورزشکاران و افتخارآفرینان خراسان رضوی که در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار گردید، اظهار کرد: ایران در طی 40 سال گذشته به توفیقات فراوانی دست یافته است. هر کشوری که بخواهد به پیشرفت و تعالی برسد، احتیاج به سرمایه انسانی و مادی دارد. کشورهایی هستند که هیچ سرمایه مادی ندارند، اما سرمایه اجتماعی و انسانی خوب و قوی در اختیار دارند. امروزه کشورمان سرمایه اجتماعی و مادی را به صورت توامان در اختیار دارد.

وی افزود: نعمت اجتماعی و انسانی ایران، نخبگان آن هستند و در حال حاضر ورزشکاران افتخارآفرین کشورمان نیز جزء نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی محسوب می شوند. سرمایه اجتماعی، اعتبار ملت و کشور است. ورزشکاران همانند یک خط اعتباری بلندمدت برای هر کشور هستند که همه مسئولان وظیفه داریم در جهت بلندتر شدن و بهبود این خط اعتباری کوشش و از آن حمایت کنیم. سرانه ورزشی ایران نسبت به قبل از انقلاب حدود چهل برابر شده است.

استاندار خراسان رضوی با ارائه آماری از تفاوت های منابع مادی ایران قبل و بعد از انقلاب توضیح داد: پیش از انقلاب در بعضی از روستاها هیچ گونه امکانات رفاهی و ورزشی نبود. قبل از انقلاب فقط 5 سالن ورزشی در کشور وجود داشت اما امروزه بالغ بر 700 سالن ورزشی در ایران وجود دارد که فعال هستند. ایران در حوزه های مالی هیچ گونه فراوریات مربوط به پتروشیمی نداشت اما امروز میزان فراوری پتروشیمی کشورمان حدودا 85 میلیون تن است. پیش از انقلاب هیچ استانی به شبکه گازی وصل نبود، اما امروزه 90 درصد از مناطق ایران متصل به شبکه گاز شده اند.

رزم حسینی ادامه داد: تعداد بیمارستان های درمانی قبل انقلاب کمتر از 30 بود، اما فراوان می بینیم که بیمارستان های درمانی در سطح کشور به بهره برداری رسیده اند. کل فراوری نیروی برق نیروگاه ها، پیش از انقلاب 5 هزار مگابایت بود اما امروزه حدود 85 هزار مگابایت میزان فراوری نیروی برق در نیروگاه های کشور است. ایران بزرگ ترین فراوری کننده سنگ آهن خاورمیانه و مس در دنیا است.

وی گفت: امنیت پایداری که در جمهوری اسلامی وجود دارد در مقایسه با سایر کشورهایی که درگیر جنگ و خون ریزی هستند، بیانگر اقتدار نظامی این کشور و اعتبار بین المللی ایران است. به همین صورت پهپاد دشمن را پس از اخطار به کشور متجاوز، منهدم کرد. جمهوری اسلامی ایران در 300 سال اخیر داوطلب آغاز هیچ جنگی نبوده و منش و مشی ایرانی، صلح جویی در دنیا است.

استاندار خراسان رضوی تاکید نمود: 100 میلیون تومان به عنوان پاداش به هر ورزشکار که سهمیه حضور در مسابقات المپیک 2020 توکیو را به دست آورد، اهدا می گردد. هدف ما حمایت از افراد با استعداد است که وارد این راستا شده اند تا بتوانند استعداد و توانایی خود را به ظهور برسانند. در شهرستان ها یا بخش های استان ممکن است استعداد ورزشی خاص آن منطقه وجود داشته باشد. اگر این استعدادها شناسایی شوند، قطعا از آن ها حمایت لازم را خواهیم داشت.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3004

به "100 میلیون پاداش برای راهیابی به المپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 میلیون پاداش برای راهیابی به المپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید