یک سوم تلفات نظامیان آمریکا در میدان های غیرجنگی است

به گزارش دَبی بلاگ، در ارتش ایالات متحده آمریکا حدود 32 درصد مرگ و میر نظامیان مرتبط با سوانح و حوادث غیرجنگی است و در بریتانیا این رقم 6 درصد از رقم کل مرگ و میرهای نظامیان است.

یک سوم تلفات نظامیان آمریکا در میدان های غیرجنگی است

تلفات نظامیان ارتش های جهان در حوادث و حین آموزش و تمرین و رزمایش های نظامی کمتر از میدان نبرد واقعی نیست و گاه در سال هایی چند برابر تلفات در میدان نبرد واقعی است.

به گزارش خبرنگاران سالانه صدها سرباز و نیروی نظامی در ارتش های جهان حتی در کشورهایی که خود را دارای قوی ترین و مجهزترین ارتش جهان و کشورهای صاحب سبک می دانند، در حوادث و سوانح مختلف حین تمرین و آموزش و رزمایش، کشته می شوند.

برای مثال و بر اساس گزارش آماری که از سوی کنگره ایالات متحده آمریکا تهیه شده، در فاصله سال های بین 2006 تا 2018 حدود 32 درصد از تلفات نظامیان آمریکایی نه در میدان نبرد بلکه در حوادث و سوانح مختلف آموزشی و تمرینی و رزمایش های نظامی روی داده است.

بر اساس این گزارش در طی 12 سال مورد بحث 5305 نظامی آمریکایی در سراسر جهان در حوادث و سوانح غیرجنگی و از جمله در جریان رزمایش های نظامی و یا حین آموزش و تمرین در کشورهای مختلف جهان کشته شده اند. این تعداد حدود 32 درصد از کل مرگ و میرهای نظامیان آمریکایی در طی دوره مورد بحث است.

برای مثال و بر اساس گزارش سال 2019 کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در سال 2017 در حالی که تنها 21 نظامی آمریکا در عملیات های جنگی کشته شده اند تعداد 80 نفر در جریان حوادث ناشی از آموزش و تمرین و رزمایش کشته شده اند. یعنی حدود 4 برابر بیشتر از تلفات نظامیان آمریکایی در میدان نبرد در سال 2017.

همچنین بر اساس گزارش وزارت دفاع بریتانیا در فاصله سال های بین 2000 تا فوریه سال جاری میلادی (2020) ، 148 نظامی بریتانیایی در جریان حوادث غیرجنگی و در رزمایش های مختلف کشته شده اند که از این تعداد 12 نظامی در سوانح سقوط هواپیمای نظامی و 26 نفر از پرسنل نیروی دریایی سلطنتی در جریان حوادث و سوانح مختلف کشته شده اند.

بر اساس این گزارش 6 درصد از کل موارد مرگ و میرهای روی داده در میان پرسنل نظامی بریتانیا در طول دوره 20 ساله مورد بحث، در اثر حوادث و سوانح غیرجنگی و از جمله در جریان رزمایش ها بوده است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8676

به "یک سوم تلفات نظامیان آمریکا در میدان های غیرجنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم تلفات نظامیان آمریکا در میدان های غیرجنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید