کرونا روز یکشنبه جان یک نفر را در چین گرفت

به گزارش دَبی بلاگ، کمیسیون ملی بهداشت چین روز دوشنبه اعلام نمود در شبانه روز گذشته تنها یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده است.

کرونا روز یکشنبه جان یک نفر را در چین گرفت

مقامات بهداشتی چین همچنین خاطرنشان کردند در 24 ساعت گذشته 39 مبتلای جدید به ویروس کرونا شناسایی شده اند که 38 مورد آن ها وارداتی است که از خارج از کشور به چین سفر نموده اند و تنها یک مورد منشا داخلی دارد.

بر اساس این گزارش در 24 ساعت گذشته همچنین 78 مبتلای بدون علامت یا به اصطلاح ناقل خاموش در سراسر چین شناسایی شده اند این آمار از ابتدای ماه جاری میلادی به گزارش روزانه کمیسیون بهداشت چین اضافه شده است.

مقامات بهداشتی چین همچنین خاطرنشان کردند با این حساب شمار کل مبتلایان در چین تا کنون به 81 هزار و 708 تن و تعداد افراد جان باخته هم به سه هزار و 331 نفر رسیده است در حالی که آمار ناقلین خاموش هم به رقم یک هزار و 47 نفر افزایش یافته است.

کمیسیون بهداشت چین همچنین خاطرنشان کرد در شبانه روز گذشته 114 تن از بیمارستان ها مرخص شدند به این ترتیب شمار کل بهبود یافتگان به رقم 77 هزار و 78 تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش در مناطق تایوان، هنگ کنگ و ماکائو هم تا کنون یک هزار و 297 تن مبتلا شده اند در حالی که 19 تن فوت شده و تعداد بهبود یافتگان هم به 270 تن افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر، در سراسر دنیا به یک میلیون و 273 هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم 69 هزار و 436 تن گزارش شده است و 262 هزار و 351 نفر بهبود یافته اند. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7409

به "کرونا روز یکشنبه جان یک نفر را در چین گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا روز یکشنبه جان یک نفر را در چین گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید