کارگاه آموزش حفاظت از میراث فرهنگی در لرستان برگزار گشت

به گزارش دَبی بلاگ، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت از میراث فرهنگی در این استان خبر داد.

کارگاه آموزش حفاظت از میراث فرهنگی در لرستان برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سرهنگ محمدرضا مرادیان گفت: در پی عقد تفاهم نامه میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت آموزش و پرورش در حوزه افزایش مشارکت های اجتماعی از سوی کارکنان یگان حفاظت در مدارس و دانشگاه ها، یک دوره آموزشی با حضور دانش آموزان دوره اول دبیرستان پادگان لشگر 84 خرم آباد با هدف صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی برگزار گشت.

او اظهار کرد: در این کارگاه که با حضور 100 دانش آموز در محل قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد برگزار گشت، موضوعاتی از قبیل تاریخچه لرستان و مباحث آموزشی در حوزه ضرورت حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی از سوی پرسنل آموزش دیده یگان حفاظت استان ارائه شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: معرفی ظرفیت های گردشگری، با توجه به اینکه که لرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های طبیعی و خدادادی است، و از طرفی نحوه برخورد و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران از دیگر مباحثی بود که در این کارگاه ارائه شد.

سرهنگ مرادیان با اشاره به برگزاری مستمر این کارگاه های آموزشی افزود: ارائه آموزش به دانش آموزان، دانشگاهیان و عموم مردم در حوزه پیشگیری از تخریب آثار تاریخی فرهنگی، حفاری غیر مجاز، نگهداری آثار و اشیای تاریخی توسط اشخاص، ممنوعیت استفاده از ابزار آلاتی مانند فلزیاب و مسائلی از این دست می تواند زمینه ساز حفاظت از آثار تاریخی را فراهم کند و یکی از عوامل کاهش وقوع جرم در زمینه میراث فرهنگی باشد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4546

به "کارگاه آموزش حفاظت از میراث فرهنگی در لرستان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه آموزش حفاظت از میراث فرهنگی در لرستان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید