چگونه با استرس ناشی از اسباب کشی کنار بیاییم؟

به گزارش دَبی بلاگ، آیا تا به حال به این فکر نموده اید که چگونه می توان استرس های ناشی از جابه جایی را از بین برد و یا حداقل آن ها را کنترل کرد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر با هم صحبت کنیم.

چگونه با استرس ناشی از اسباب کشی کنار بیاییم؟

به گزارش، حقیقتاً جابه جایی و اسباب کشی یکی از سخت ترین کار ها برای هر خانواده ای است. بیشتر افراد، زمانی که حتی تصمیم به اسباب کشی می گیرند دچار استرس زیادی می شوند، چه برسد به آغاز پروسه جمع کردن وسایل و پیش بردن کارها. حتی اگر شما تا به حال بار ها و بار ها اسباب کشی نموده باشید هم طی کردن روند جابه جایی می تواند برایتان استرس و هیجان بسیاری را به همراه داشته باشد.

اما آیا تا به حال به این فکر نموده اید که چگونه می توان استرس های ناشی از جابه جایی را از بین برد و یا حداقل آن ها را کنترل کرد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر با هم صحبت کنیم.

وقتی تصمیم به اسباب کشی می گیرید می توانید برای کاهش استرس خود از دوستانتان یاری بگیرید، اما وقتی که آن ها به یاری شما می آیند باید تا جای ممکن آرامش خود را حفظ کنید تا این استرس به آن ها نیز منتقل نگردد. معمولاً یاری کردن در فرآیند اسباب کشی برای افرادی که برای یاری می آیند یک تجربه وحشتناک است، به همین دلیل هم سعی کنید که در وهله اول استرس خود را کنترل نمایید تا از همراهی دوستانتان لذت ببرید.

برای کاهش استرس خود باید کار های بسیاری انجام دهید، مثلا در وهله اول باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید. کار های خود را بر اساس اولویت یادداشت کنید و طبق همان پیش بروید. از جزئی ترین مسائل و کار ها نیز در برنامه خود غافل نشوید.

در صورت امکان سعی کنید که از هفته های قبل کار خود را آغاز کنید و همه چیز را به دقیقه نود موکول نکنید! این کار باعث می گردد که تمامی کار ها بر طبق برنامه ریزی ای که داشتید پیش برود و هیچ چیزی به دلیل فشار و محدودیت زمانی از قلم نیفتد. در چنین شرایطی لازم نیست که تمام زمان شبانه روز خود را به کار کردن بگذرانید و می توانید سر موقع کتابتان را بخوانید، با دوستتان به گردش بروید و از تفریحات و کار های شخصی تان جا نمانید.

احتمالاً در ذهنتان مدام مرور می کنید که اگر کار ها به خوبی پیش نرفت چه؟ اگر کامیون حمل بار به موقع نیامد و یا فضای قرارگیری وسایل به اندازه کافی را نداشت چه؟ در چنین شرایطی شما مدام استرس خود را افزایش می دهید. برای حل این مسئله بهتر است که از قبل فکر همه احتمالات را بکنید و بر اساس آنها، شرایط را نیز مهیا نمایید. لیستی از شرکت های حمل بار، آژانس های املاک و... تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مسئله ای بتوانید بر روی گزینه دیگری حساب نمایید.

سعی کنید به خودتان خیلی سخت نگیرید. اگر برنامه ریزی و دقت بالایی در کار داشته باشید دیگر احتیاجی به این همه استرس و نگرانی وجود نخواهد داشت. سعی کنید که به همه چیز مثبت نگاه نموده و خود را برای آغاز یک زندگی جدید در خانه ای جدید آماده کنید.

همان طور که گفته شد، اسباب کشی به نوبه خود سخت و سخت است، اما گاهی ممکن است که این جابه جایی به دلیل مسائلی، چون طلاق، تغییر شغل و... باشد که خوب این شرایط، آن را به مراتب سخت تر هم می نماید. در چنین موقعیتی شما باید این تفکر و احساس را به خودتان القا کنید که شما فقط تصمیم به داشتن یک خانه جدید ندارید، بلکه قرار است که زندگی جدیدی را آغاز کنید، پس انگیزه داشته باشید و با قدرت ادامه دهید.

برای آغاز بهتر است که وسایل غیرضروری را کنار بگذارید و احساساتتان را درگیر آن ها نکنید. هر وسیله ای را که می تواند خاطرات گذشته را در ذهنتان مجسم کند کنار بگذارید و به سوی تغییراتی تازه پیش بروید. با عجله و یا عصبانیت تصمیم گیری نکنید تا در نهایت پشیمان هم نشوید. بهتر است که با دادن آرامش ذهنی و روحی به خودتان، شرایط را برای ساخت یک زندگی جدید مهیا سازید.

ممکن است که بخش مهمی از سختی جابه جایی خانه به فرزندان و بچه ها شما مربوط گردد. ترک دوستان و یا حتی اتاق خوابشان برای آن ها طاقت فرساست و بنابراین می توان این شرایط جدید را یک تغییر بزرگ در زندگی شان در نظر گرفت. در این شرایط برای یاری به فرزندتان باید صادق باشید و او را از شرایط باخبر کنید. از او بخواهید که برنامه ها و خواسته هایش در خانه جدید را به شما بازگو کند.

علاوه بر این باید قبل از جابه جایی فرزند خود را به خانه جدید ببرید و آن را به خوبی با محل زندگی جدیدش آشنا کنید. از او بخواهید که در خصوص چیدمان اتاق خوابش فکر و برنامه ریزی کند. برایش دفتر خاطراتی تهیه کنید و بخواهید که ارتباطش را با دوستان و معلمان قدیمی اش به وسیله این دفترچه حفظ کند. این کار ها باعث می گردد که ذهن فرزند شما با جابه جایی آشنا شده و هرچه سریع تر برای آن آماده گردد.

شرایط ویژه سنی نوجوانان به گونه ای است که احتمالاً در زمان اسباب کشی آن ها را بسیار آزار خواهد داد، به همین دلیل هم بهتر است که در این مرحله از زندگی در کنار فرزندان نوجوان خود باشید و به او یاری کنید. برای آغاز می توانید ژورنال ها و مجلات دکوراسیون متنوعی را در دسترس او قرار دهید و بخواهید که ایده های دکوراسیونی خانه جدیدتان را پیدا کند. از او بخواهید که دفترچه ای تهیه نموده و آموخته های دکوراسیونی ای را که به درد شما می خورد را یادداشت کند.

از فرزند خود بپرسید که چه خانه ای دوست دارد یا اتاق خواب ایده آل او دارای چه ویژگی هایی است. بعد از فهمیدن تمامی این ها سعی کنید در زمان انتخاب خانه جدیدتان سلیقه فرزندتان را نیز در نظر بگیرید. شما هم چنین می توانید از فرزند نوجوان خود بخواهید که در رابطه با محله و یا شهر جدید زندگی تان تحقیق کند و ببیند که آیا اصلاً چنین جایی مناسب شما هست یا نه؟ مدارس موجود در این منطقه کجا ها هستند؟ امکانات بهداشتی، فروشگاه ها، باشگاه ورزشی و... در آن محله چه شرایطی دارند و.

علاوه بر این، شما می توانید جزئیات جابه جایی و اسباب کشی خود را با فرزند نوجوان خود در میان بگذارید و در تصمیم گیری ها از او یاری بخواهید. با این کار هم از ذهن خلاق او برای پیش بردن کار ها یاری گرفته اید و هم اعتماد به نفس او را در پذیرش شرایط جدید افزایش داده اید.

منبع : برترینها

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3030

به "چگونه با استرس ناشی از اسباب کشی کنار بیاییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با استرس ناشی از اسباب کشی کنار بیاییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید