چرا بعضی از گوشی های جدید همراه با نسخه های قدیمی اندروید عرضه می شوند؟

به گزارش دَبی بلاگ، فارغ از اینکه چه زمانی به بازار گوشی های هوشمند نگاهی بیندازید، احتمالا با گوشی های جدیدی روبرو می شوید که از جدیدترین نسخه اندروید بهره نمی برند. اگرچه برای بسیاری از کاربران چنین موضوعی بسیار عجیب است، ولی برای آن شرح بسیار ساده ای وجود دارد.

چرا بعضی از گوشی های جدید همراه با نسخه های قدیمی اندروید عرضه می شوند؟

بسیاری از گوشی های جدید که روانه بازار می شوند، از جدیدترین نسخه اندروید موجود بهره نمی برند. با وجود اینکه شاید بسیاری از آن ها مبتنی بر جدیدترین نسخه پلتفرم (مانند اندروید پای) باشند، اما به احتمال زیاد فاقد تازه ترین نسخه یا آپدیت های امنیتی هستند. برای تشریح این موضوع، باید به چگونگی فرایند آپدیت اندروید بپردازیم.

گوگل بعد از توسعه نسخه جدید اندروید، این سیستم عامل را در اختیار شرکت هایی مانند سامسونگ، ال جی، وان پلاس و چندین شرکت دیگر قرار می دهد تا بتوانند سیستم عامل موردنظر خود را بر مبنای اندروید جدید توسعه دهند. یکی از دلایل شهرت و محبوبیت گسترده اندروید به همین موضوع برمی گردد و به همین خاطر است که گوشی شما عمدتا از جدیدترین نسخه اندروید بهره نمی برد.

توسعه و آزمایش یک سیستم عامل جدید کار کم هزینه ای نیست. البته در این میان شرکت هایی مانند وان پلاس در زمینه ارائه آپدیت های امنیتی ماهانه عملکرد بسیار خوبی دارند. در رابطه با این آپدیت ها، بخش های از کد سیستم عامل تغییر پیدا می نماید و شرکت هایی که گوشی های زیادی را روانه بازار نمی نمایند، خیلی سریع می توانند این موضوع را آنالیز و سپس کدها را منتشر نمایند. اما در این میان، آپدیت از مثلا اندروید 8 به اندروید 9، نیازمند کوشش گسترده ای است و حتی آپدیت از اندروید 8 به اندروید 8.1 هم با توجه به وسعت آن می تواند فرایند پیچیده ای باشد که این فرایند می تواند شرکت مذکور را متحمل هزینه زیادی کند.

چرخه های نرم افزاری در برابر چرخه های سخت افزاری

اگرچه شرکت های سازنده در ماه های مختلف سال گوشی های متعددی را روانه بازار می نمایند، اما گوگل در نهایت در فصل پاییز نسخه جدید اندروید را معرفی می نماید و همین اختلاف زمانی منجر به گسست سخت افزار و نرم افزار گوشی های مختلف می گردد. به همین خاطر مثلا کمی قبل از معرفی نسخه جدید اندروید، شرکتی از گوشی تازه ای پرده برداری می نماید و زمانی که گوشی مذکور روانه بازار می گردد، می بینیم که اندروید آن قدیمی است.

از آنجایی که آماده سازی یک گوشی چند ماه زمان می برد، وسعت چنین شکافی در بیشتر اوقات تا حد قابل توجهی افزایش می یابد. برای ساخت یک گوشی، شرکت سازنده باید مجوزهای متعددی را دریافت کند و گوشی مذکور را برای شبکه های مخابراتی کشورهای گوناگون آماده کند و هرچقدر این فرایند طولانی تر باشد، شکاف بین سخت افزار جدید و نرم افزار قدیمی بیشتر می گردد.

معمولا، این تاخیر باعث می گردد که گوشی جدید مثلا از بهبود جزئی اندروید (نسخه x.x.1) و چند آپدیت امنیتی تازه نفس بهره نبرد ولی اگر زمان بندی ساخت آن کاملا ناهماهنگ باشد، شاهد عرضه یک گوشی همراه با نسخه قدیمی پلتفرم اندروید خواهیم بود. شرکت هایی مانند ال جی و سامسونگ مطمئنا دوست ندارند که کاربرانشان از نسخه قدیمی اندروید بهره ببرند، ولی فرایند آماده سازی این سیستم عامل برای گوشی های شرکت های مختلف بسیار زمان بر است و به همین خاطر شاهد چنین موضوعی هستیم.

چگونه می توان به سرعت جدیدترین نسخه اندروید را دریافت کرد؟

در حال حاضر بهترین راه برای دریافت سریع جدیدترین نسخه اندروید، استفاده از گوشی های پیکسل است. گوگل تمام گوشی های خود را همراه با جدیدترین نسخه اندروید عرضه می نماید و از این مهم تر، می توانید خیلی سریع از آپدیت های ارائه شده استفاده کنید. با خرید این گوشی ها، حداقل تا 2 سال از جدیدترین نسخه های پلتفرم اندروید بهره می برید و سه سال هم آپدیت های امنیتی به صورت ماهانه روانه گوشی شما می گردد.

اگر به گوشی های پیکسل علاقه ندارید، باید به شرکت وان پلاس هم اشاره کنیم که در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد. ضمناً نباید گوشی های پروژه اندروید وان را فراموش کنیم که گوشی هایی مانند نوکیا 7.1 و شیائومی Mi A2 به سرعت چنین آپدیت هایی را دریافت می نمایند.

اندروید بدون گوگل چه حرفی برای گفتن دارد؟

منبع: Android Central

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1606

به "چرا بعضی از گوشی های جدید همراه با نسخه های قدیمی اندروید عرضه می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بعضی از گوشی های جدید همراه با نسخه های قدیمی اندروید عرضه می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید