پل سامرست ، یک پل متحرک که باید در دو ثانیه از روی آن رد شوید

به گزارش دَبی بلاگ، رد شدن از پل سامرست Somerset در برمودا Bermuda می بایست در تنها دو ثانیه انجام گیرد؛ بنابراین اگر عطسه کنید، ممکن است زمان رد شدن از زیر پل را از دست بدهید. پل سامرست در برمودا که با 56 سانتی متر عرض، کوچک ترین پل متحرک در جهان محسوب می شود، تنها به میزان بادبان یک قایق بادبانی عرض دارد. با این وجود، این پل که نقطه جنوبی جزیره سامرست Somerset را به منطقه ساندیس پریش Sandys Parish در جنوب غربی سواحل جزیره اصلی متصل می نماید، باعث سه ساعت صرفه جویی در زمان سفر ساکنان برمودا می شود. دکتر ادوارد هریس Edward Harris، مدیر سابق موزه ملی برمودا National Museum of Bermuda می گوید: برای قایق های کوچک برمودا، کوتاه ترین راه به سوی دریا، از بخش های مرکزی و غربی برمودا، عبور از پل سامرست برمودا Somerset بود. بنابراین لازم نبود کانال طولانی واقع در شمال و شرق سواحل برمودا Bermuda را بپیمایند. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این پل بیشتر بدانید...

پل سامرست ، یک پل متحرک که باید در دو ثانیه از روی آن رد شوید

ظاهر و عملکرد پل سامرست

امروزه ده پل، هشت جزیره فرعی و جزیره اصلی برمودا Bermuda را به هم متصل می سازند. اما چهار قرن پیش، تنها راه رفتن از یک جزیره به جزیره دیگر، قایق سواری بود. در سال 1620، شورای عمومی برمودا Bermuda General Assembly تصمیم گرفت سه پل اول این جزیره، از جمله پل سامرست برمودا Somerset را بسازد و بدینوسیله به ساکنان جزیره یاری کند که راحت تر به هم برسند. در آن موقع، بیشتر مردمی که در برمودا Bermuda زندگی می کردند، از قایق ها برای ماهی گیری و حمل و نقل خود استفاده می کردند؛ اما بادهای قدرتمند جنوب غربی باعث می شدند جهت یابی در آب های برمودا Bermuda سخت و چالش برانگیز باشد. در اوایل قرن هفدهم میلادی، یک نوع قایق کوچک که با بادبان های مثلثی شکل و دکل های بلند مجهز بود ساخته شد تا به مردم جزیره در قایق رانی آسان تر در باد یاری کند. این قایق با طراحی نوآورانه در نهایت به قایق ویژه برمودا Bermuda تبدیل و در قرن نوزدهم میلادی به وسیله نیروی دریایی بریتانیا استفاده شد و امروزه همچنان به عنوان یک وسیله نقلیه بادبانی محبوب مورد استفاده قرار می گیرد.

پل سامرست Somerset با نخل های بلندی که در اطرافش قرار گرفته است و سرخس های سبز رنگی که دیوار های سنگی اش را پوشانیده اند، ظاهری دقیقا شبیه به ظاهر 400 سال پیش خود دارد. با این تفاوت که چهار زنجیر کوتاه زرد رنگ روی آن نصب شده اند تا از افتادن کسانی که از روی پل رد می شوند به درون آب جلوگیری نمایند. این پل با این که پل متحرک خوانده می گردد، به هیچ وجه به روش های سنتی باز و بسته نمی گردد. برای این که دو طرف پل بتواند بالا و پایین برود، طراحی پیچیده تری مورد احتیاج بوده که انجام نشده است؛ بعلاوه راه آب رد شده از زیر آن به مقدار کافی عریض نبوده و هیچ چیزی که بزرگ تر از یک قایق کوچک باشد نمی توانست از زیر آن رد گردد. بنابراین سازندگان پل، یک سوراخ 56 سانتی متری در مرکز پل باقی گذاشتند و روی آن را با یک تخته چوب پوشانیدند. زمانی که یک قایق به این پل نزدیک می گردد، ناظر پل، تخته چوبی را بالا می زند تا قایق بادبانی بتواند از پل عبور کند. این ناظر در عین حال به کاپیتان قایق یاری می نماید تا قایق را در طول این گذرگاه باریک راهنمایی کند و سپس بعد از اینکه قایق به سلامت رد شد، تخته چوبی را بر سر جای خود قرار می دهد.

پل تاریخی و مایه غرور مردم برمودا

قایق رانی تا اواسط قرن بیستم میلادی، به عنوان اولین و شایع ترین روش حمل و نقل در برمودا Bermuda باقی ماند. بنابراین وقتی که ترافیک اتومبیل ها بیشتر شد و تعداد قایق ها کمتر، دولت برمودا Bermuda تصمیم گرفت این پل متحرک را بازنشسته کند. لری راجرز Larry Rogers، مالک یک تور مسافرتی می گوید: این پل کاملا سالم است و کار می نماید؛ اما از آنجایی که بخش مهمی از جاده اصلی که بزرگ ترین و شرقی ترین بخش ساندیس پریش Sandys Parish را به ساوث همپتون Southampton وصل می نماید می باشد، برای عبور قایق ها باز نمی گردد.

اما این پل برای ساکنان جزیره و بازدید نمایندگان بسیار ارزشمند است. بنابراین به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برمودا Bermuda، در سال 2015 به طور رسمی به عنوان یک اثر تاریخی شناخته شده است. پل سامرست در برمودا Somerset با وجود مقدار کوچکش، احتیاج به نگهداری و بازسازی دارد. کرتیس چارلز Curtis Charles مهندس سازه و بازسازی که برای بیش از 25 سال روی این پل کار نموده است می گوید: من بتازگی کار بازسازی چوبی دو پیاده رو روی پل در ورودی شمالی و جنوبی را به انتها رساندم. قسمت چوبی سابق پل نزدیک به 16 سال عمر نموده بود و از آنجایی که دچار رطوبت و پوسیدگی شده بود، احتیاج به تعویض داشت. این بار طوری قسمت های چوبی را نصب کردیم که بیشتر عمر نمایند و شاید حدود 20 سال دوام بیاورند.

چارلز و تیم او، پل را ماهی یک بار بازرسی می نمایند. آنها نرده های محافظ بخش ماشین رو و قسمت های چوبی پیاده رو را به طور مرتب تعویض می نمایند. او عقیده دارد که پل سامرست برمودا Somerset ارزش محافظت کردن را دارد. او می گوید: پل سامرست در برمودا باعث افتخار و غرور مردم است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 28792

به "پل سامرست ، یک پل متحرک که باید در دو ثانیه از روی آن رد شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل سامرست ، یک پل متحرک که باید در دو ثانیه از روی آن رد شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید