پل تاریخی کلهر محکم می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اجرای مرحله نخست مرمت و استحکام بخشی پل تاریخی کلهر پل دختر اطلاع داد.

پل تاریخی کلهر محکم می گردد

به گزارش خبرنگاران، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی وقوع سیل فرودین ماه امسال به تعدادی از پل های تاریخی لرستان که در راستا سیلاب قرار داشتند خساراتی وارد شد و پل کلهر نیز از همین رو دچار آسیب شد که این اداره کل در راستای پیشگیری از خطر احتمالی، عملیات نجات بخشی از این بنای ارزشمند را در قالب اجرای مرحله نخست مرمت آن شروع کرد.

وی توضیح داد: در اجرای این مرحله از عملیات استحکام بخشی پل کلهر، استحکام بخشی بستر بنا، ترمیم سنگ های پاک تراش و پایه پل و همچنین استحکام بخشی ملات بنا با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: استفاده و بهره گیری از سنگ هایی از جنس، رنگ، شکل و فرم سنگ های اولیه و ملات سنتی و قدیمی از ویژگی هایی است که باید در طول مراحل مرمت بنا در نظر گرفته گردد تا با بهترین شکل ممکن عملیات استحکام بخشی صورت گیرد.

قاسمی اضافه نمود: قدمت پل تاریخی کلهر مربوط به دوره ساسانی بوده که در فهرست آثار ملی کشور به شماره 2586 نیز به ثبت رسیده است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3577

به "پل تاریخی کلهر محکم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل تاریخی کلهر محکم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید