پل ارتباطی ترامپ و عربستان سوژه تحقیق دادستان ها

به گزارش دَبی بلاگ، ایرنا نوشت: توماس باراک، همکار، دوست و حامی اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا به سوژه تحقیق دادستان ها تبدیل شده است، او ارتباطات نزدیکی با عربستان سعودی و امارات دارد و در زمان مبارزات انتخاباتی میان این کشورها و ترامپ ارتباط برقرار نموده است.

پل ارتباطی ترامپ و عربستان سوژه تحقیق دادستان ها

دادستان های فدرال آمریکا در حال آنالیز ارتباطات توماس باراک سرمایه دار آمریکایی با کشور های عربی هستند، باراک بزرگترین حامی مالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون است و بر اساس گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شده ظاهرا بخشی از این پول توسط کشور های عربی پرداخت شده است.

ظاهرا باراک متهم است که قوانین ایالات متحده را نقض نموده است. بر اساس قانون کسانی که در جهت منافع دولت ها و نفوذ در سیاست آمریکا فعالیت می نمایند، باید اقدامات خود را به وزارت دادگستری آمریکا گزارش دهند.

باراک همانند ترامپ یک سرمایه گذار در حوزه املاک و مستقلات است او یکی از دوستان نزدیک و مشاور ارشد ترامپ در کمپین مبارزات انتخابات ریاست جمهوری بود. او به ترامپ پیشنهاد داد که پال منفورت را به عنوان مدیر کمپین انتخاباتی اش انتخاب کند.

منفورت مشاور انتخاباتی کمپین ریاست جمهوری جمهوری خواهانی چون جرالد فورد، رونالد ریگان، جرج هربرت واکر بوش، باب دول، جرج دبلیو بوش و جان مک کین بوده است.

توماس باراک منفورت را نخستین بار در در دهه 1970میلادی در بیروت دید در آن موقع هر دو برای دولت سعودی کار می کردند.

در آوریل 2016 هنگامی که دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود دشمنی علنی خود را با مسلمانان ابراز کرد و بیان کرد که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری از مهاجرت مسلمانان به آمریکا جلوگیری خواهد نمود. یوسف العطیبه سفیر امارات متحده عربی در آمریکا به باراک که 10 سال بود که با کشورهای عربی تجارت می کرد، در ایمیلی پیغام داد که اشتباهات دوست شما دونالد ترامپ بسیار زیاد است سفیر امارات هشدار داد که تصویری که آقای ترامپ از خود ساخته بسیاری از مردم را نگران نموده است.

باراک به سفیر امارات در 26 آوریل 2016 پیغام داد که نگران نباشید ترامپ دیدگاه خود را در خصوص کشورهای عربی خلیج فارس تغییر داده و میخواهد سرمایه گذاری مشترکی در امارات انجام دهد.

این ایمیل ها شروع تغییرات بزرگی در نظرات دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری بود. او از کاندیدایی که مخالف مسلمانان بود به رئیس جمهوری تبدیل شد که به کشورهای عربی احترام می گذارد و اینگونه عربستان سعودی و ابوظبی تبدیل به بهترین دوست کاخ سفید شدند، این تاثیر منحصر به فردی بود که توماس باراک بر دوست و همکار خود گذاشت.

در طی کمپین انتخاباتی ترامپ باراک یک مشاور مورد اعتماد بود که ارتباطات ترامپ را با امارات و سعودی ها حفظ می کرد. او جلسه ای مخفی بین پال منفورت و پادشاه عربستان گذاشت. اما منفورت بعدها از سوی دادستان ویژه ایالات متحده به همکاری با روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری متهم شد و این سوال مطرح می گردد که آیا امارات و عربستان نیز که در انتخابات به دونالد ترامپ یاری کردند با روسیه هماهنگ بوده اند؟

ظاهرا گروه تحقیق دادستانی در ماه دسامبر از باراک سوالاتی نموده و منحصرا در خصوص پال منفورت و همکارش ریک گیتس نیز سوالاتی مطرح نموده اند.

ریک گیتس، که در دوران مبارزات انتخاباتی 2016 مشاور ستاد دونالد ترامپ بود، در 23 فوریه 2018(اسفند 1396) اتهام های توطئه علیه آمریکا و دروغ گفتن به بازرسان اف بی آی را پذیرفت و گفت با تیم تحقیق درباره اتهام رابطه میان ستاد ترامپ و روسیه همکاری می نماید.

باراک پس از روی کار آمدن ترامپ از پذیرفتن هرگونه سمت رسمی در دولت امتناع کرد او گفته است که به او پیشنهاد وزیر خزانه داری و سفیر مکزیک داده شده اما او نپذیرفته است. دونالد ترامپ تصمیم داشت او را به سمت فرستاده ویژه برای توسعه مالی در خاورمیانه منصوب کند اما چنین سمتی در کاخ سفید پذیرفته نشد.

اکنون باراک هم در راستای پرونده ویژه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و هم در خصوص نفوذ در سیاست آمریکا و ارتباط با کشورهایی چون امارات متحده و عربستان سعودی قرار است مورد بازپرسی قرار گیرد.

310311

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1816

به "پل ارتباطی ترامپ و عربستان سوژه تحقیق دادستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل ارتباطی ترامپ و عربستان سوژه تحقیق دادستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید