پشتکار، تنها کلید پیشرفت دنیا اسلام در حوزه علم است ، به نام دنیا شرق و به کام دنیای غرب

به گزارش دَبی بلاگ، معاون آموزشی دانشگاه دوزجه ترکیه با بیان اینکه پشتکار، کلید پیشرفت دنیا اسلام در حوزه علم است، گفت: دنیای غرب اطلاعات و علم پایه خود را از دنیا شرق دریافت نموده است.

پشتکار، تنها کلید پیشرفت دنیا اسلام در حوزه علم است ، به نام دنیا شرق و به کام دنیای غرب

آیلاک چجی، معاون آموزشی دانشگاه دوزجه ترکیه در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران در مورد چگونگی شرایط علم و فناوری در دنیا اسلام گفت: دنیای اسلام قدمت بسیار زیادی دارد و در زمینه علم و فناوری نیز پیشرو بوده است، اما به طور ناگهانی دنیا اسلام از دنیای غرب بازماند.

آیلاک چجی که یکی از شرکت کنندگان ششمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) (فرصتی برای ملاقات و تبادل نظری دانشمندان و محققان دنیا اسلام با یکدیگر جهت معرفی دستاورد ها و تجربیات پیروز) است، ادامه داد: برنامه هایی همچون نشست استپ یاری می نماید تا ما مجددا خود را بشناسیم و به دوران گذشته که علم بسیار اهمیت داشت، بازگردیم.

وی در ادامه اعلام کرد: اینکه امروزه دنیای غرب از ما پیشی گرفته درست است، اما ما باید قبول کنیم که دنیای غرب نیز اطلاعات پایه خود را از دنیاِ شرق دریافت نموده است و در حال حاضر اطلاعاتی که در اختیار دارند پایه آن از شرق است.

معاون آموزشی دانشگاه دوزجه ترکیه گفت: دنیای اسلام مملو از صداقت و درستی است و این ارزش ها سبب می گردد، دنیای اسلام پیشرفت کند و باتوجه به شایستگی اش صندلی ویژه خود را پیدا کند.

وی راه بازگشت به دوران طلایی دنیا اسلام را مبارزه دانست و گفت: ما نباید هیچ گاه از حرکت بازایستیم؛ باید به جوانان آموزش دهیم و آنان را گونه ای تربیت کنیم که تا سرانجام هدف خود تسلیم نشوند. زمانی که جوانان ما تسلیم نشوند ما در علم نیز پیشرفت خواهیم کرد. لازمه این مهم پشتکار بسیار است. تنها کلید پیشرفت ما در دنیای علم، پشتکار محسوب می گردد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4914

به "پشتکار، تنها کلید پیشرفت دنیا اسلام در حوزه علم است ، به نام دنیا شرق و به کام دنیای غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتکار، تنها کلید پیشرفت دنیا اسلام در حوزه علم است ، به نام دنیا شرق و به کام دنیای غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید