ویژن 11، 1؛ بازگشت مرسدس به دهه 70 و تولد آینده ای نارنجی!

به گزارش دَبی بلاگ، این موتورها 66 درصد تراکم قدرت بیشتری نسبت به موتورهای کشش شعاعی موجود در سایر خودروهای برقی مرسدس بنز دارند. قوس چرخ های ویژن 111 موتورهای شار محوری را در نزدیکی چرخ قرار می دهد. پیش بینی می گردد این خودرو با چهار موتور الکتریکی، مجموع خروجی 1300 اسب بخار را ارائه دهد.

ویژن 11، 1؛ بازگشت مرسدس به دهه 70 و تولد آینده ای نارنجی!

خبرنگاران - مرسدس بنز در نوترین رویداد خودرویی از یک محصول مفهومی با نام One-Eleven رونمایی کرد. کد 111 در مجموعه مرسدس بارها مورد استفاده نهاده شده که مطرح ترین آن ها به سوپراسپرت آزمایشی سی111 طی دهه 70 میلادی مربوط می گردد.

فراوری سی111 طی دهه 70 میلادی محدود 16 دستگاه بود و طراح آن نیز برونو ساکو ایتالیایی بود. در این نمونه های آزمایشی که هر کدام تغییراتی در مقایسه با متولد پیش از خود داشتند، پیشرانه 2.4 لیتری وانکل با 4 روتور مورد استفاده نهاده شد که 392 نیوتن متر گشتاور را در اختیار خودرو قرار می داد و خروجی آن نیز برابر با 345 اسب بخار محاسبه شد. این مجموعه برای انتقال نیرو به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی ارتباط داده شد.

سی111 از منظر ابعاد برابر با 4400 میلیمتر در طول، 1800 میلیمتر در عرض، 1120 میلیمتر در ارتفاع و 2620 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافت.

اکنون و در زمان حاضر، مرسدس بنز خودرو ویژن 11-1 یا همان ویژن 111 را در مرحله مفهومی معرفی نموده که مانند همان دهه هفتادی از درهای گالوینگ استفاده می نماید. طراحی کلی خودرو نیز وام دار سی111 کلاسیک است.

برای بدنه از کیت اسپرتی استفاده شده که دور تا دور قسمت پایین خودرو را در بر گرفته است. اسپلیتر جلو، رکاب باله دار جانبی و دیفیوزر سوپراسپرت عقب با رنگ متضاد بدنه از جزئیات این قسمت هستند. بعلاوه در جلو و عقب خودرو هم پانل های دیجیتالی تعبیه شده که می توانند پیغام هایی را به نمایش درآورند.

خودرو جلو همان مرسدس سی111 دهه 70 است.

سی111 دهه 70 میلادی

ویژن One-Eleven

ارتفاع این مفهوم از سطح زمین 1168 میلیمتر است. دستیابی به این ارتفاع با توجه به لزوم جانمایی بسته باتری در خودرو الکتریکی یک رویکرد نو محسوب می گردد که خبر از فناوری بالای به کار رفته در مرسدس نو می دهد. یکی از این تکنولوژی ها استفاده از موتورهای الکتریکی شار محوری نو است. این موتورها که به وسیله شرکت انگلیسی YASA متعلق به مرسدس توسعه پیدا نموده اند، سبک تر، فشرده تر و قوی تر از موتورهای شعاعی هستند که اکنون در مدل های الکتریکی مرسدس استفاده می شوند.

این موتورها 66 درصد تراکم قدرت بیشتری نسبت به موتورهای کشش شعاعی موجود در سایر خودروهای برقی مرسدس بنز دارند. قوس چرخ های ویژن 111 موتورهای شار محوری را در نزدیکی چرخ قرار می دهد. پیش بینی می گردد این خودرو با چهار موتور الکتریکی، مجموع خروجی 1300 اسب بخار را ارائه دهد.

بدین ترتیب دست طراحان برای جانمایی پیشرانه، ایجاد شرایط آئروداینامیک بهتر و بعلاوه توجه به ضریب درگ بازتر خواهد شد.

ویژن 111 از فناوری باتری خاصی استفاده می نماید که با یاری تیم فرمول یک این کمپانی پیشرفته و ترکیب شیمیایی نو و سلول های استوانه ای خنک شونده دارند.

کابین جادار ویژن 111 از دیگر دستاوردهای نسل نو موتورهای الکتریکی مرسدس است که فضای بیشتری را به کابین می توان اختصاص داد. کابین نیز کاملا به سبک دهه 70 طراحی شده و رنگ های نقره ای، نارنجی و سفید به زیبایی کنار هم نهاده شده اند.

طراحی کنسول اصلی جلو و نمایشگرهای آن دقیقا شبیه به نمایشگر بیضی شکل قسمت دماغه است. مرسدس برای این ماشین یک هدست واقعیت افزوده را هم تدارک دیده است که کل خودرو را به رابط کاربری تبدیل می نماید!

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 30483

به "ویژن 11، 1؛ بازگشت مرسدس به دهه 70 و تولد آینده ای نارنجی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژن 11، 1؛ بازگشت مرسدس به دهه 70 و تولد آینده ای نارنجی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید