وضع وخیم بیماران در یمن در پی کمبود دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش دَبی بلاگ، کمبود دارو و محلول های دیالیز و بالابودن قیمت دارو در کنار فقر و بیکاری ناشی از جنگ و محاصره، وضع بیماران نارسایی کلیه را در یمن وخیم تر نموده است.

وضع وخیم بیماران در یمن در پی کمبود دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش ، به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، کمبود دارو و محلول های دیالیز و بالابودن قیمت دارو در کنار فقر و بیکاری ناشی از جنگ و محاصره، وضع بیماران نارسایی کلیه را در یمن وخیم تر نموده است.

صد ها نفر از کسانی که در یمن بیماری نارسایی کلیوی دارند در نبود خدمات پزشکی و بالا بودن قیمت دارو و دشواری در رفت و آمد به شهر هایی که از خدمات پزشکی برخوردارند؛ موجب شده تا شرایط بسیار بدی را تجربه نمایند.

ده ها نفر از بیماران نارسایی کلیه که در مرکز دیالیز شهر الحدیده هستند از درد های بیماری و محاصره رنج می برند.

جنگ موجب شده است مصیبت های آن ها دو چندان گردد؛ به دلیل عدم وجود محلول های دیالیز، زمینه برای مرگ آن ها فراهم است. دارو های مورد احتیاج آن ها باید از داروخانه های خاص و با قیمت های بالا خریدار گردد این در حالی است که جنگ همه دارایی آن ها را گرفته است.

خانمی داستان زندگی خود در رویارویی با فقر و بیماری را این چنین با درد و حسرت بیان می نماید: دارو ها و محلول های دیالیز گران است و ما نمی توانیم دارو های مورد احتیاج خود را خریداری کنیم. انسان فقیر درمانی ندارد.

این خانم بر روی ویلچر نشسته و منتظر است که برای دیالیز داخل اتاق گردد. او می گوید دردهایش منحصر به درد بیماری نمی گردد؛ او از فقر نیز رنج می برد. این بیماری باعث شده که هر دو هفته یک بار از استان (ریما) به شهر الحدیده سفر کند تا فرآیند دیالیزی که به او امید به زندگی می دهد، انجام گردد.

یکی از بیماران نارسایی کلیه در یمن گفت: من از بیماری نارسایی کلیه رنج می برم هفته ای یک بار از استان ریما که از اینجا دور است برای دیالیز به الحدیده می آیم.

همه بیمارانی که در این مرکز حضور دارند هر یک داستانی متاثر نماینده و شبیه به هم دارند.

به نظر می رسد شرایط تاسف بار شرایط بیماران نارسایی کلیه در یمن را وخیم تر نموده است و ترس از آینده ای مبهم حتی در صورتی که بیماری آن ها بهبود یابد، هزاران درد دیگر بر آنان نازل می نماید.

جنگ و محاصره مصیبت های زیادی را برای این بیماران به بار آورده است و آن ها برای زنده ماندن در انتظار یاری هایی هستند که درد های آن ها را کاهش دهد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 104

به "وضع وخیم بیماران در یمن در پی کمبود دارو و تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع وخیم بیماران در یمن در پی کمبود دارو و تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید