واشنگتن پست: میزان تلفات کرونا در آمریکا بیشتر از آمارهای رسمی است

به گزارش دَبی بلاگ، روزنامه واشنگتن پست به نقل از متخصصان حوزه بهداشت و درمان آمریکا گزارش داد که میزان تلفات ویروس کرونا در این کشور بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است.

واشنگتن پست: میزان تلفات کرونا در آمریکا بیشتر از آمارهای رسمی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره شمار مرگ و میر اعلام شده از سوی دولت آمریکا نوشت: به گفته متخصصان حوزه پزشکی و برخی مقامات دولت آمریکا شیوع سریع ویروس کرونا مطمئنا باعث کشته شدن شمار زیادی از آمریکایی هایی شده است که هرگز در لیست آمارها شمارش نشده اند.

این گزارش اضافه نمود: مراکز کنترل بیماری و پیشگیری از بیماریها فقط فوتی هایی که آزمایش آنها در آزمایشگاهها تایید و ثبت شده است را ثبت می کنند.

کریستین نوردلند سخنگوی مرکز پیشگیری از بیماریهای آمریکا می گوید که ما میدانیم که این آمار به نوعی حداقلی محسوب می شود.

واشنگتن پست در ادامه اضافه نمود: اپیدمیلوژیست ها می گویند، کمبود گسترده دسترسی به امکانات تست در هفته های اول شیوع ویروس در آمریکا به این معنی است که مبتلایان به بیماریهای تنفسی بدون اینکه در لیست فوتیهای کرونا ثبت شوند مرده اند.

به گفته مسئولان گورستانها و کنندگان پرستارهای خانگی، حتی اکنون نیز افرادی که در خانه یا در مراکزی که بیماران به دلیل کمبود تخت در بیمارستانها در آنجا نگهداری می شوند، و می میرند مورد آزمایش قرار نمی گیرند.

این گزارش به نقل از کارشناسان اضافه نمود: آزمایشهای پس از فوت نیز در سراسر کشور بسیار متفاوت انجام می شود و برخی مقامات می گویند که آزمایش مردگان هدر دادن امکانات کم است که می تواند برای آزمایش افراد زنده مورد استفاده قرار بگیرد.

واشنگتن در سرانجام می نویسد، در نتیجه مقامات بهداشت عمومی و رهبران سیاسی در فرایند ارزیابی های خود دید بسیار کمی در زمینه میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا دارند.

بر اساس آخرین آمار، تا کنون ابتلای بیش از 327 هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا قطعی شده که از این تعداد 9 هزار و 325 نفر جان خود را از دست داده اند.

م

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7392

به "واشنگتن پست: میزان تلفات کرونا در آمریکا بیشتر از آمارهای رسمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: میزان تلفات کرونا در آمریکا بیشتر از آمارهای رسمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید