ناآرامی و اعتراضات گسترده در شیلی، اعمال وضعیت اضطراری در سانتیاگو

به گزارش دَبی بلاگ، به دنبال افزایش قیمت بلیط سیستم های حمل و نقل عمومی در شیلی، مردم سانتیاگو به خیابانها آمده و چندین ایستکاه مترو و دیگر اموال عمومی را به آتش کشیدند.

ناآرامی و اعتراضات گسترده در شیلی، اعمال وضعیت اضطراری در سانتیاگو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال وقوع اعتراضات و ناآرامی گسترده در سانتیاگو پایتخت شیلی، به آتش کشیده شدن یک ساختمان و بسته شدن سیستم مترو، سباستین پینرا رئیس جمهور این کشور وضعیت اضطراری اظهار داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جرقه اعتراضات مردم این کشور پس از آن شروع شد که دولت تصمیم گرفته قیمت بلیط مترو و دیگر سیستمهای حمل و نقل عمومی را بالا ببرد.

به گفته شاهدان عینی و چیزی که در تصاویر شبکه های اجتماعی دیده می گردد، معترضان که نقابها و لباسهای مشکی پوشیده اند اتوبوسهای عمومی، چندین ایستگاه مترو را در پایتخت به آتش کشیده و مغازه ها را تخریب و یا غارت نموده اند. در مقابل پلیس و نیروهای امنیتی شیلی برای پراکنده کردن معترضان از باتون و گاز اشگ آور استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سباستین پینرا در ساعات اولیه صبح شنبه وضعیت اضطراری اظهار داشت و به ارتش دستور داده است برای یاری به نیروهای امنیتی وارد عمل شوند.

پینرا که از حزب راست میان شیلی است، همچنین تهدید نموده که برای جنایتکارانی که به اموال عمومی آسیب زده اند برای تحت پیگرد قرار دادن آنها از قانون ایالتی ویژه استفاده می نماید هرچند که با درخواستهای مشروع معترضان از جمله افزایش قیمتها همبستگی نموده است.

رئیس جمهور شیلی در ادامه افزود، در روزهای آینده دولت خواهان گفت وگو خواهد شد تا رنج و سختی افرادی که به واسطه افزایش قیمتها تحت تاثیر قرار گرفته اند کاهش یابد.

م

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3325

به "ناآرامی و اعتراضات گسترده در شیلی، اعمال وضعیت اضطراری در سانتیاگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناآرامی و اعتراضات گسترده در شیلی، اعمال وضعیت اضطراری در سانتیاگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید