مهران رکورددار تردد زائران عتبات عالیات

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس ستاد اربعین ایلام گفت: در کمتر از 13 روز، یک میلیون و 800 هزار نفر از مرز مهران تردد نموده اند و بیش از 326 هزار نفر در یک روز گذشته از مرز مهران به سمت عتبات عالیات مشرف شده اند.

مهران رکورددار تردد زائران عتبات عالیات

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی شب گذشته 20 مهرماه 98 اضافه نمود: طی 14 ساعت گذشته 200 هزار نفر در مرز مهران تردد نموده اند که تا امشب (20 مهر) به میزان تردد زائران، اربعین سال گذشته است.

او از تردد 326 هزار و 126 نفر ظرف یک روز گذشته از مرز مهران اطلاع داد و اظهار کرد: از این میزان 249 هزار و 211 زائر ایرانی مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب نموده اند و در همین روز 76 هزار و 915 نفر نیز از طرق این مرز وارد کشور شده اند.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین در این روز یک هزار و 244 زائر خارجی از مرز خارج شده اند و یک هزار و 199 زائر خارجی نیز به وسیله مرز مهران وارد کشور شده اند.

او در ادامه از خدمت رسانی به زوار در عمق 15 کیلومتری خاک عراق اطلاع داد و گفت: آب رسانی به زوار با تانکرهای سیار ادامه دارد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به وجود بعضی مسائل اشاره نمود و گفت: اگر بعضی اوقات خدمات رسانی مطلوب نیست به خاطر تراکم جمعیت و عدم امکان تردد با وسیله نقلیه در آن طرف مرز است.

او اضافه نمود: البته با یاری همه ارگان ها و نهادها و با نصب آب سردکن ها و توزیع یخ با تانکرهای سیار مشکل آب تا حدود زیادی برطرف شده است و سرویس های بهداشتی نیز اضافه و بازگشایی شده اند.

استاندار ایلام در ادامه از دغدغه خود در موج برگشت زوار گفت و توضیح داد: در حال حاضر یکی از دغدغه ها این است که برای برگشت زوار باید اتوبوس به قدر کافی وجود داشته باشد.

او ادامه داد: البته حدود 60 درصد زوار با وسایل شخصی آمده اند و این یک نکته مثبت است، حدود 40 درصد نیز با اتوبوس باید جابجا شوند.

سلیمانی دشتکی اضافه نمود: روز دوشنبه هیئتی از ستاد مرکزی اربعین به مهران می آیند و بحث حمل ونقل را به صورت ویژه پیگیری می نمایند.

او از تردد یک میلیون و 800 هزار نفر در کمتر از 13 روز گذشته اطلاع داد و گفت: از این میزان یک میلیون و 450 هزار نفر خارج شده و بیش از 350 هزار نفر نیز به وسیله مرز مهران به کشور بازگشته اند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3212

به "مهران رکورددار تردد زائران عتبات عالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهران رکورددار تردد زائران عتبات عالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید