معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگاران مطرح نمود؛ ابتلای یک سوم جمعیت ایران به فشار خون، 18 درصد پایتخت نشینان دچار پره دیابت هستند

به گزارش دَبی بلاگ، لاریجانی گفت: 25 درصد از جمعیت افراد بالغ ما مبتلا به اختلالات چربی و یک سوم جمعیت کشور دچار بیماری فشار خون هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگاران مطرح نمود؛ ابتلای یک سوم جمعیت ایران به فشار خون، 18 درصد پایتخت نشینان دچار پره دیابت هستند

محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: امروزه عارضه دیابت افراد زیادی را درگیر کرده است، باعث تحمیل هزینه های زیاد به حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور شده است.

وی ادامه داد: توجه به بیماری های غیرواگیر در نظام سلامت اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا عامل مرگ و میر بسیاری از مردم دنیا است و عمده مسائل حوزه سلامت به عارضه های بیماری های غیرواگیر در دنیا و کشورمان مربوط می شود.

لاریجانی اظهار کرد:امیدواریم با توجه به گسترش بیماری های غیرواگیر، اقدامات ارزشمندی را که در گذشته انجام می دادیم؛ کامل کنیم.

راه چاره پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد: دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و مسائل تنفسی 4 بیماری غیرواگیر هستند که عامل مرگ و میر بسیاری از مردمان و بیماران می شوند، اگر بتوانیم برای پیشگیری و کنترل این بیماری ها تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنیم شدت شیوع و بروز بیماری های غیرواگیر را در کشور کنترل کرده ایم.

وی ادامه داد: دیابت 10 درصد از جمعیت ایران را مبتلا کرده و این بیماری دارای عوارض مختلفی است؛ 25 درصد از جمعیت افراد بالغ ما مبتلا به اختلالات چربی و یک سوم جمعیت کشور دچار بیماری فشار خون هستند.

لاریجانی بیان نمود: 30 درصد از افرادی که دیالیز می شوند مبتلا به بیماری دیابت بوده اند که این عارضه باعث ایجاد شایع ترین اختلالات دید می شود؛ برای کنترل این بیماری باید استراتژی های روشنی در کشور داشته باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد: خوشبختانه در کشورمان برای بیماری دیابت و غیرواگیر چارچوب های مناسبی تعریف شده است؛ کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت کار بسیاری سختی است و نیازمند همکاری های بیشتری بین سازمان های مختلف هستیم؛ به تازگی موضوع دیابت در چارچوب بیماری های غیرواگیر پیش می رود و امیدواریم این همکاری ها در راستای کنترل و کاهش عوارض دیابت ادامه پیدا کند.

وی افزود: 50 درصد از افراد بالاتر از 50 سال دیابت دارند یا زمینه بروز دیابت در آن ها دیده می شود، معتقدم که بیماری دیابت باید به خوبی کنترل شود تا دچار عوارض بعد از آن نشویم.

لاریجانی ادامه داد: افرادی که مبتلا به عارضه پره دیابت هستند باید تلاش کنند تا به این بیماری دچار نشوند، بر اساس آمار های گزارش شده 18 درصد از شهروندان تهرانی دچار پره دیابت هستند که اگر پیشگیری نکنند مبتلا به بیماری دیابت می شوند.

دیابت نوع 1 و 2 بیخ گوش چاق ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان نمود: افراد چاق باید برای پیشگیری از ابتلا به عارضه دیابت مراقبت بیشتری داشته باشند، فعالیت فیزیکی مناسب و تغذیه سالم از عوامل پیشگیرانه بروز دیابت است؛ همچنین افراد چاق در خطر ابتلا به دیابت نوع 1 و 2 نیز هستند.

لاریجانی اظهار کرد: 60 درصد از شهروندان تهرانی فعالیت فیزیکی کمی دارند که این عامل به همراه استرس، اختلالات متابولیک باعث بروز بیماری دیابت در آن ها می شود.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 462

به "معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگاران مطرح نمود؛ ابتلای یک سوم جمعیت ایران به فشار خون، 18 درصد پایتخت نشینان دچار پره دیابت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگاران مطرح نمود؛ ابتلای یک سوم جمعیت ایران به فشار خون، 18 درصد پایتخت نشینان دچار پره دیابت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید