مشاوران بن سلمان عرضه اولیه آرامکو را به تعویق انداختند

به گزارش دَبی بلاگ، سه منبع مطلع اعلام کردند به درخواست مشاوران عرضه اولیه سهام شرکت نفت دولتی آرامکو مجددا به تعویق افتاد.

مشاوران بن سلمان عرضه اولیه آرامکو را به تعویق انداختند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، سه منبع مطلع اعلام کردند به درخواست مشاوران عرضه اولیه سهام آرامکو مجددا به تعویق افتاده است.

پس از آنکه سال گذشته سعودی ها روند اشتباهی را برای عرضه اولیه سهام آرامکو در پیش گرفتند مشاوران کوشش کردند تابستان امسال با جذب سرمایه گذار از صندوق های سرمایه گذاری ملی کشورها، ثروتمندان سعودی و مؤسسات سرمایه گذاری بزرگ خارجی شرایط را برای عرضه سهام آرامکو فراهم نمایند.

انتطار می رفت هفته گذشته یک تا دو درصد سهام آرامکو در بازار داخلی این کشور عرضه گردد، اما تداوم نگرانی ها نسبت به ارزش واقعی سهام آرامکو پس از حمله یمنی ها به تاسیسات البقیق و الخریص باعث عقب نشینی سرمایه گذاران شده است.

به گفته یک سرمایه گذار از حوزه خلیج فارس که در مذاکرات عرضه سهام آرامکو حضور داشته این شرکت بزرگ نفتی سعودی نتوانسته است به سؤالات درباره ارزش واقعی آن در مذاکرات اولیه با سرمایه گذاران به طور کامل پاسخ دهد.

وی تاکید نمود: صندوق های سرمایه گذاری ملی کشور های حوزه خلیج فارس نوعا در کوشش هستند تا از سرمایه گذاری در حوزه انرژی فاصله بگیرند چرا که به دنبال تنوع بخشی به حساب سرمایه گذاری خود هستند.

دو منبع مطلع دیگر گفتند که کمیته دولتی عربستان که بر عرضه سهام آرامکو نظارت دارد چهارشنبه هفته گذشته به محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، توصیه نموده که عرضه اولیه سهام آرامکو که قرار بود روز 20 اکتبر انجام گردد را به تعویق بیندازد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3507

به "مشاوران بن سلمان عرضه اولیه آرامکو را به تعویق انداختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاوران بن سلمان عرضه اولیه آرامکو را به تعویق انداختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید