متخصصان در روز جهانی زمین گردهم می آیند

به گزارش دَبی بلاگ، رییس انستیتوی محیط زیست سازمان همکاری مالی گفت: دوشنبه دوم اردیبشهت ماه چند نفر از متخصصان تغییر اقلیم دنیا به مناسبت پاک در قالب وبینار گردهم می آیند.

متخصصان در روز جهانی زمین گردهم می آیند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اصغر محمدی فاضل روز دوشنبه گفت: همزمان با پنجاهمین سالگرد روز دنیای زمین، همایش بین المللی روز زمین با موضوع تغییرات اقلیمی به صورت وبینار بین المللی برگزار می گردد.

وی گفت: این سمینار آنلاین در تاریخ دوم، سوم و چهارم اردیبهشت ماه توسط انستیتو علوم و فناوری محیط زیست وابسته به سازمان همکاری های مالی (اکو) و با حضور چهره های برجسته بین المللی در حوزه محیط زیست، کشاورزی و کسب و کار برگزار خواهد شد.

فاضل ادامه داد: سخنرانانی از استرالیا، هند، ایتالیا، انگلیس، غنا، آلمان، ترکیه، گرانادا و پاکستان در این همایش مجازی سخنرانی خواهند کرد. موضوع سخنرانی ها شامل چالش های تغییرات اقلیمی به صورت آنلاین و با موضوعاتی مانند تغییرات اقلیمی و آموزش و پرورش، همه گیری دنیای ویروس کرونا و بحران آب، سیاست های حفاظت از طبیعت و تاثیرات آن بر اقتصاد و معیشت خواهد بود.

وی درباره روز زمین گفت: روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست و کره زمین است. این روز دو بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی و در طول فصل پاییز در نیمکره جنوبی (که فصل بهار آن نیمکره محسوب می گردد) برگزار می گردد و سازمان ملل هر سال در اعتدال بهاری، این روز را جشن می گیرد.

رییس انستیتوی محیط زیست سازمان همکاری مالی اضافه کرد: جوامع بسیاری هفته زمین را با شروع روز زمین جشن می گیرند، در ایران نیز همزمان با سایر کشورهای دنیا، هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می گردد. بر اساس تقویم رسمی کشور، دوم اردیبهشت ماه هر سال به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است.

وی گفت: به مناسبت گرامیداشت این روز راهکارهایی مانند صرفه جویی در مصرف کاغذ، کاشت نهال و گیاهان بومی، مشارکت در پویش های حمایت از محیط زیست، کاهش استفاده از وسایل آلاینده زمین، کاهش مصرف آب، توجه بیشتر به مدیریت پسماند، کاهش فراوری زباله و کوشش برای افزایش آگاهی های عمومی ارائه شده است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8268

به "متخصصان در روز جهانی زمین گردهم می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصان در روز جهانی زمین گردهم می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید