قهرمان نامزد جایزه گلدن گلوب شد

به گزارش دَبی بلاگ، فیلم قهرمان به نمایندگی از سینمای ایران به عنوان یکی از 5 نامزد جایزه برترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) جوایز گلدن گلوب 2022 انتخاب شد.

قهرمان نامزد جایزه گلدن گلوب شد

به گزارش خبرنگاران، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود لیست نامزدهای هفتاد و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب را بیان کرد و سینمای ایران با فیلم قهرمان به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی به جمع 5 نامزد نهایی شاخه برترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) راه یافت.

کوپه شماره 6 ساخته یوهو کاسمانن از فنلاند، ماشین منو بران به کارگردانی ریوسوکی هاماگوچی از ژاپن، دست خدا به کارگردانی پائولو سورنتنیو از ایتالیا و مادران موازی به کارگردانی پدرو آلمادوار از اسپانیا دیگر نامزدهای این شاخه از جوایز گلدن گلوب 2022 هستند.

این چهارمین باری است که اصغر فرهادی نامزد جایزه گلوب می گردد. او نخستین بار با فیلم جدایی در سال 2011 پیروز به کسب جایزه برترین فیلم خارجی سال از این رویداد شد و پس از آن نیز در سال های 2013 و 2016 نیز به ترتیب با فیلم های گذشته و فروشنده نامزد کسب این جایزه شد.

قهرمان با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سحر گلدوست و سارینا فرهادی، نخستین نمایش خود را در بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن در امسال میلادی تجرب کرد و در نهایت پیروز به کسب جایزه بزرگ هیات داوران از این رویداد سینمایی شد. این فیلم در جوایز آسیاپاسیفیک نیز برنده جایزه برترین کارگردانی شد و از سوی جوایز سالانه هیات ملی نقد آمریکا (NBR) برنده دو جایز برترین فیلم بین المللی و فیلمنامه اصلی سال شد.

مراسم اعطای جوایز هفتاد و نهمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب در تاریخ 9 ژانویه 2022 (19 دی ماه) برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22416

به "قهرمان نامزد جایزه گلدن گلوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان نامزد جایزه گلدن گلوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید