قطر قطب انجام مبادلات تجاری به یوان در خاورمیانه می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: بانک مرکزی چین بیان کرد، شعبه بانک صنعتی و تجاری چین در دوحه به عنوان بانک انجام دهنده جابجایی بانکی قراردادهای منعقد شده به یوان در قطر انتخاب شده است.

قطر قطب انجام مبادلات تجاری به یوان در خاورمیانه می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قطر به اولین قطب انجام جابجایی بانکی به یوان چین در خاورمیانه تبدیل می گردد. این اقدام می تواند در دراز مدت به کشورهای صادرکننده نفت در منطقه یاری کند تا وابستگی خود به دلار آمریکا را در مبادلات خود کاهش دهند.

بانک مرکزی چین روز سه شنبه گفت، شعبه بانک صنعتی و تجاری چین در دوحه به عنوان بانک انجام دهنده جابجایی بانکی قراردادهای منعقد شده به یوان در قطر انتخاب شده است.

بانک مرکزی قطر نیز با انتشار بیانیه ای گفت: امضای یادداشت تفاهمی و معین این بانک به عنوان بانک تسویه کننده قراردادها به یوان، روابط قوی بین چین و قطر را ارتقا خواهد بخشید و قطر را به عنوان یک مرکز منطقه ای برای جابجایی و واریزهای بانکی به یوان تبدیل خواهد کرد.

چین در کوشش برای گسترش استفاده از یوان در مبادلات بین المللی، در طی 2 سال گذشته، بانک هایی را در تایوان، سنگاپور، لندن، فرانکفورت، پاریس، لوکزامبورگ و سئول برای جابجایی بانکی به یوان معین نموده است. هنگ کنگ و ماکائو نیز پیش از این میزبانی چنین بانک هایی را پذیرفته بودند. همچنین انتظار می رود شهر سیدنی استرالیا نیز بر اساس موافقتنامه ای که قرار است در اواخر ماه جاری به امضا برسد، به این فهرست اضافه گردد.

بانکی که برای انجام جابجایی بانکی معین می گردد، می تواند تمام بخش های یک تراکنش را از زمان ایجاد تعهد گرفته تا زمان پرداخت پول، مدیریت نماید. معین چنین بانکی می تواند هزینه ها و زمان مورد احتیاج برای انجام مبادلات تجاری را کاهش دهد و حجم فعالیت ها در یک مرکز اقتصادی را افزایش دهد.

در حال حاضر، صادرکنندگان ثروتمند انرژی در حاشیه خلیج فارس برای انجام مبادلات اقتصادی به شدت به دلار وابسته هستند و بیشتر حجم دارایی های خارجی آنها نیز به دلار ذخیره شده است.

8

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4528

به "قطر قطب انجام مبادلات تجاری به یوان در خاورمیانه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر قطب انجام مبادلات تجاری به یوان در خاورمیانه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید