عقابی که تنها یک بال دارد، بزرگترین مجسمه پرنده جهان در هند!

به گزارش دَبی بلاگ، بزرگترین مجسمه پرنده جهان

کشور پهناور هند و استان کارالا دارای یکی از جاذبه های دیدنی و مجسمه ای بسیاری بزرگ بوده که باعث شده نامش در تمام جهان شناخته شود. بزرگترین مجسمه پرنده جهان را می توان در هند پیدا نمود. مجسمه ای که پس از انتشار عکس هایش در شبکه های اجتماعی در سال 2019 به سرعت عکس هایش وایرال شد و هم اکنون به یکی از مکان های شناخته شده و معروف هند برای گردشگران سراسر جهان تبدیل شده است. مجسمه اسرارآمیز عقابی که تنها یک بال دارد و در پارک جاتایو استان کرالای هند قرار گرفته است. مجله گردشگری خبرنگاران نه تنها جهت دسترسی به این پارک و جاذبه های آن را برایتان آماده نموده بلکه تصاویری از بزرگترین مجسمه پرنده جهان را در اختیارتان قرار می دهد.

عقابی که تنها یک بال دارد، بزرگترین مجسمه پرنده جهان در هند!

آنچه که باید راجع به جاتاوپارا بدانید

مجسمه معروف پرنده جاتایو حدود 70 متر طول (200 فیت)، 46 متر عرض (150 فیت) و 21 متر طول (70 فیت) دارد. این ابعاد آن را به بزرگترین مجسمه پرنده جهان تبدیل کرده است. برای ساخت این مجسمه عظیم، حدود 10 سال کار معماری سخت انجام گرفته و سازه این بنا از بتن مسلح و فولاد ضد زنگ تشکیل شده است. در نمای آن نیز باری تکمیل شدن زیبایی مجموعه، از سنگ های منحصر به فردی کمک گرفته شده است.

مرکز زمین جاتایو (Jatayu Earths Centre) که البته با نام های دیگری مانند پارک طبیعی جاتایو (Jatayu Nature Park) هم شناخته می گردد، صخره جاتایو (Jatayu Rock) یا جادایوپارا (Jadayupara) هم شناخته می گردد.

افسانه ساخت چنین عقاب بزرگی چیست؟

مجسمه پرنده کرالا داستان جالبی را در پشت خود دارد. این مجسمه نماد و سمبلی برای حمایت از بانوان ست و بر اساس یک افسانه هندی، جاتایو (پرنده ای افسانه ای) تلاش می کند تا پرنسس سیتا را از چنگال پادشاه شیطانی راوانا نجات دهد. عقاب جاتایو برای مبارزه و نجات جان سیتا به جنگ راوانا می رود اما در جریان جنگ، بال چپ او توسط شمشیر راوانا بریده می گردد. عقاب بال بریده با دردی فراوان از آسمان، روی کوهی به پشت می افتد؛ کوهی که هم اکنون به همین نام معروف شده است. اگر اکنون به بالای کوه جاتایو بروید، می توانید تمام درد عقاب بال زخمی را در حالات چهره و منقار و چنگال های او ببینید.

چه جاذبه هایی در جادایوپارا وجود دارد؟

هنگامی که بلیط ورودی را پارک طبیعی را پرداخت نمودید و وارد پارک شدید می توانید سوار تله کابین آن که شما را به بالای کوه برده و تصاویر بی نظیری از مناظر اطراف را به شما نشان می دهد، شوید. این تله کابین همزمان امکان سوار نمودن 128 نفر را داشته که در بین 16 کابین آن تقسیم می شوند. بنابراین در این مکان به هیچ عنوان در صف های طولانی معطل نخواهید شد. تله کابین نمای بالایی از پارک به همراه جاذبه های تفریحی ساخته شده در آن را به شما نشان می دهد.

اگر علاقه مند به سوار شدن به تله کابین نیستید، می توانید این راستا را پیاده روی کنید. هنگامی که به بالای تپه رسیدید، می توانید در تراسی بزرگ که مجسمه روی آن ساخته شده، قدم بزنید و نه تنها از بزرگترین مجسمه پرنده جهان بلکه از منظره های باورنکردنی حومه کرالا دیدن کنید. با داشتن نمایی 360 درجه از اطراف می توانید بهترین تصاویر را عکسبرداری کنید. گشت و گذار روی این تراس، رایگان است.

برای ساخت مجسمه جادایو پارا (The Jadayu Para sculpture)، به تک تک جزئیات آن دقت شده و حتی پرهای بال راست آن با بیشترین تزئینات و جزئیات پرداخته شده است. به طوری که اگر روی تراس بالای کوه ایستاده و به آن نگاه کنید می توانید تمام این جزئیات مجسمه سازی را ببینید. حتی گردشگرانی که روی زمین ایستاده اند و هنوز به بالای تپه نرفته اند می توانند، این جزئیات را مشاهده کنند. اگر مایل بودید می توانید به بالای مجسمه هم بروید. گردشگرانی که وارد این مکان شده اند، می توانند از این ویژگی هم استفاده کنند.

درون مجسمه نیز فضاهایی را برای گردشگران طراحی کرده اند. اتاق های نمایشگاهی متفاوتی به همراه فضاهای بسیار درون مجسمه ساخته اند. با این وجود، یکی از مکان های جذاب درون مجسمه در واقع، تراسی است که درون سر عقاب ساخته اند و به شما نمای چشم پرنده را نشان می دهد که خود از جذابیت های این سازه عظیم است.

پارک تفریحی جاتایوپارا

اگر مسافتی طولانی را برای بازدید از بزرگترین مجسمه پرنده جهان یعنی عقاب تک بال به جاتایو و پارک طبیعی آن آمدید، پارک تفریحی آن را از دست ندهید. تقریبا در پارک تفریحی جاتایوپارا می توان 20 فعالیت هیجان انگیز و مفرح را پیدا نمود که به گردشگران پیشنهاد می گردد. مرکز زمین جاتایو (Jatayu Earths Centre) فعالیت هایی مانند صخره نوردی، زیپ لاین، تیراندازی با کمان، تیراندازی با تفنگ، پینت بال، پیاده روی، سینمای 12 بعدی و بسکمک دیگر را به شما پیشنهاد می گردد.

یکی از جذابترین فعالیت های هیجان انگیز در این پارک، گذر از راستاهای متفاوت در ارتفاع های مختلف با طناب های ایمنی است که هر کسی جرات انجام آن را ندارد. اگر بلیط تمام این ورزش ها را تهیه کنید، شاید در یک روز زمان کافی نداشته باشید.

آشنایی با 4 تپه پارک طبیعی

تپه اول

تپه اول این پارک همان تپه ای است که بزرگترین مجسمه پرنده جهان روی آن ساخته شده است. در این جا با صخره ای بسیار بزرگ به ارتفاع 304 متر روبرو هستید. از بیرون و درون مجسمه دیدن کنید. موزه صوتی-تصویری به همراه سالن تئاتر چند منظوره درون مجسمه را به شما پیشنهاد می دهیم. تله کابین شما را به بالای تپه می رساند. همچنین آبشاری مصنوعی که حدود 1.5 میلیون لیتر آن را می تواند در خود نگه داری نماید در بالای این تپه ساخته شده است.

تپه دوم

روی این تپه گروه های بین 10 تا 100 نفره می توانند ورزش های گروهی مانند پینت بال را انجام دهند. همچنین راستا بسیار امنی را از درون جنگل برای گروه های پیاده روی تعیین کرده اند. همچنین باقی فعالیت های ورزشی و هیجانی مجموعه را روی این تپه پیدا خواهید نمود.

تپه سوم

از این تپه با نام تپه صخره ای فیلی نام برده می گردد و فعالیت هایی مانند 250 متر زیپ لاین طولی، دوچرخه سواری در آسمان، روشن نمودن آتش در کمپ های تعیین شده، شرکت در گروه های جنگلبانی و بسکمک دیگر در تپه سوم وجود دارد.

تپه چهارم

در این تپه گردشگرانی که به غارنوردی علاقه دارند می توانند از غارهای طبیعی دیدن کنند. همچنین دوره های 10 روزه برای پاکسازی روح و بدن در این تپه برگزار می گردد. مزرعه ای نیز از گیاهان دارویی در آن کاشته شده است.

مرکز زمین جاتایو کجاست؟

این پارک طبیعی که به مرکز زمین جاتایو هم معروف بوده در واقع در 46 کیلومتری غربی شهر تریوانروم (Trivandrum) در استان کرالا (Kerala) واقع شده است و دسترسی آسانی دارد. شهر تریوانروم به عنوان پایتخت جنوبی در استان کرالا بسیار مشهور است. معماری این شهر به دلیل الهام گرفته از معماری کلنی بریتانیایی و بسکمک از گالری های هنری، می تواند روزهای متوالی شما را به بازدید مشغول نماید.

همچنین یکی از مهم ترین کاخ های هندی به نام کوتیرا مالیکا (Kuthira Malika) یا پوتن مالیکا در این شهر قرار گرفته است. در این کاخ می توانید تصاویری از خانواده سلطنتی تراوانکور (Travancore) به همراه کلکسیون باارزشی از زندگی آن ها و حجاری های بی نظیری از اسب ها را مشاهده کنید. تاریخ کاخ به قرن های هجدهم تا بیستم میلادی برمی گردد.

نحوه دسترسی به مرکز بزرگترین مجسمه پرنده جهان

رسیدن به این منطقه و پارک تفریحی آن هم از شهرهایی مانند دهلی یا بمبئی طولانی است اما بسیار لذت بخش است. پس از اینکه با پرواز با قطار وارد استان کرالا و شهرهایی مانند کوچی شدید، باید خود را به جنوب استان کرالا برسانید. از کوچی می توانید تاکسی یا اتوبوس به مقصد پارک طبیعی سوار شوید. این راستا حدود 4 ساعت و نیم طول می کشد و از شهرهایی مانند آلافوژا، تیرووالا و آدور و کوتاراکارا می گذرد.

از کوچی می توانید برنامه بازدید یک روزه برای بازدید از بزرگترین مجسمه پرنده جهان داشته باشید یا اینکه شب را در همین منطقه جنگلی برای تماشای دیگر جاذبه های اطرافش ساکن شوید. در مجموع برای بازدید از پارک طبیعی جاتایو یا مرکز زمین جاتایو پیشنهاد برنامه دو روزه را به شما گردشگران می دهیم تا در فرصت کافی و بدون هیچ عجله ای بتوانید از این مجسمه عظیم ساخت بشر دیدن کنید.

اتوبوس های ورودی به پارک طبیعی هزینه ای جداگانه از شما خواهند گرفت که مبلغی در حدود 50 روپیه خواهد بود. اگر برای ورود به پارک، تاکسی سوار شوید، باید هزینه ای در حدود 1500 روپیه برای آن در نظر بگیرید. این هزینه ها از شهر تریوانروم تا بزرگترین مجسمه پرنده جهان حساب شده است.

ساعات بازدید و بلیط ورودی به جاذبه های اطراف

اگر به سمت مرکز زمین جاتایو حرکت می کنید، بایستی حتما از قبل ساعات بازدید و باز بودن مجموعه را بدانید تا به در بسته نخورید. پراک طبیعی جاتایو به همراه بزرگترین مجمسه پرنده جهان قرار گرفته در آن، روزهای دوشنبه تا یکشنبه هر هفته باز است. ساعت ورود به پارک از ساعت 09:30 صبح تا 05:30 بعد از ظهر خواهد بود.

برای خرید بلیط های ورودی به این مجموعه می توانید در هنگام ورود از باجه بلیط فروشی ابتدای پارک و به هنگام ورود اقدام کنید. همچنین به صورت آنلاین و از سایت خود مجموعه که در ادامه به شما معرفی می کنیم هم می توانید بلیط ورودی آنلاین را بخرید.

  • سایت پارک: jatayuearthscenter.com

هزینه های ورودی مربوط به پارک طبیعی

برای ورود به پارک باید هزینه ای حدود 400 روپیه پرداخت کنید.

هزینه تله کابینی که شما را تا بالای تپه و محل بزرگترین مجمسه پرنده جهان می برد، نیز 400 روپیه است.

اگر علاقه مند به انجام فعالیت های تفریحی هستید، با پرداخت 1000 روپیه از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر می توانید از 15 جاذبه هیجان انگیز و بازی های تفریحی درون پارک استفاده نمایید.

برای کوهپیمایی، پیاده روی و البته بازی پینتبال در سانس بعد از ظهر از ساعت 3 تا 06:30 بعد از ظهر باید هزینه 1300 رویپه برای آن بپردازید.

برای تمام 15 فعالیت هیجان انگیز درون مجموعه به همراه امکان پیاده روی و تراکینگ باید مبلغی حدود 1500 روپیه بپردازید. این بلیط از ساعت 10 صبح تا 06:30 بعد از ظهر قابل استفاده است.

اگر می خواهید بلیط 15 فعالیت درون مجموعه را به همراه بلیط زمین پینتبال داشته باشید، باید هزینه ای به مبلغ 1800 روپیه بپردازید.

اگر برای تمام فعالیت ها به علاوه پینتبال و پیاده روی بلیط تهیه کنید، 2300 روپیه باید بپردازید. امکان استفاده از این بلیط از ساعت 10 صبح تا 06:30 بعد از ظهر خواهد بود.

انجام تمام فعالیت های درون محوطه به همراه پیاده روی بر بزرگترین مجسمه پرنده جهان هزینه ای حدود 3500 روپیه خواهد داشت. استفاده از این بلیط از ساعت 10 صبح تا 06:30 بعد از ظهر اعتبار خواهد داشت.

در جادایو پارا کجا اقامت کنید؟

نزدیک ترین شهر به این پارک طبیعی و بزرگترین مجسمه پرنده جهان شهر تریواندروم است که هزاران اقامتگاه و هتل را به شما و دیگر گردشگران پیشنهاد می دهد. با این وجود اگر به دنبال اقامتگاه ها و هتل هایی هستید که ترکیبی از امکانات لوکس و ارزان را به شما ارائه دهد، چنین هتل هایی را به شما در این شهر پیشنهاد می دهیم.

برای افرادی که به دنبال اقامتی لوکس و راحت هستند و می خواهند در محله ای بسیار زیبا با ساختمان هایی شبیه به اروپا اقامت داشته باشند، هتل هیلتون گاردن این (Hilton Garden Inn) را پیشنهاد می دهیم.

برای افرادی که به جهانل قیمتی نه چندان گران و نه چندان ارزان هستند و میانگین امکانات و قیمت ها را می پسندند، هتل و سوئیت های بیورا (Biverah Hotel & Suites) گزینه خوبی برای انتخاب است.

اگر به شیوه بک پکری و با کوله پشتی و بسیار ارزان سفر می کنید هم هتل سیلور سند (Hotel Silver Sand) می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

برای آشنایی با دیگر مراکز اقامتی در این شهر می توانید به راحتی به سایت یا اپلیکیشن خبرنگاران مراجعه کرده و به صورت آنلاین و با مبلغی ریالی رزرو خود را انجام دهید.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1953

به "عقابی که تنها یک بال دارد، بزرگترین مجسمه پرنده جهان در هند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقابی که تنها یک بال دارد، بزرگترین مجسمه پرنده جهان در هند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید