ضرورت توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار ارومیه

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان غربی نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک در مناطق پرجعمیت و کم برخوردار شهر ارومیه سال آینده بیشتر از سال جاری در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

ضرورت توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار ارومیه

به گزارش خبرنگاران، محمدخالد حاتمی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به شرایط دریاچه ارومیه و با هدف صرفه جویی در میزان مصرف آب به ویژه در پارک ها و فضای سبز سطح شهر ارومیه باید روش آبیاری در همه فضاهای موجود تغییر و از روش غرقابی و آبیاری با شلنگ به آبیاری تحت فشار و البته نوع هوشمند تبدیل گردد.

وی اضافه نمود: این امر می تواند بیش از 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی کند که در شرایط فعلی برای ارومیه بسیار با اهمیت است.

حاتمی با بیان این که مناطق محروم و پر جمعیت احتیاج بیشتر به فضای سبز و پارک برای گذراندن اوقات فراغت دارند، اظهار کرد: فضای سبز در این مناطق قسمتی از احتیاج منازل و خانواده ها را جبران می نماید، که ضروری است در سال آینده، ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک در این مناطق بویژه در منطقه اسلام آباد و شهید کوهنورد در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه مقوله روشنایی معابر را در بحث منظر شهری بسیار پر اهمیت دانست و گفت: باید به نورپردازی زیبا و اجباری در بناهای شهر و خیابان ها نیز توجه اساسی گردد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطر نشان کرد: شب، زمان فراغت بسیاری از شهروندان از کار و کوشش است و شاید تنها زمانی است که آنان با فراغت بال از منزل بیرون و فرصت پرداختن به محیط شهری و لذت بردن از آن را دارند بنابراین ضروری است به این امر با جدیت بیشتری پرداخته گردد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5849

به "ضرورت توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید