صادرات 614 هزار تُن انواع کالا از طریق پایانه مرزی دوغارون

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 614 هزار تُن انواع کالا از طریق پایانه مرزی دوغارون به کشور افغانستان صادر شده است.

صادرات 614 هزار تُن انواع کالا از طریق پایانه مرزی دوغارون

کریم نوایی نظامی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این حجم کالا با 24 هزار و 500 دستگاه کامیون ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی به سمت کشور افغانستان صادر شده است.

وی به ترانزیت بالغ بر 375 هزار تُن انواع کالا با 17 هزار دستگاه کامیون به کشور افغانستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در همین مدت 771 هزار و 729 تُن انواع کالا با 31 هزار و 807 دستگاه کامیون از طریق این پایانه مرزی به کشور همسایه صادر شده بود.

نوایی نظامی بیان کرد: عمده کالاهای صادر شده از این گذرگاه رسمی مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع است.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافری است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون با اعلام اینکه ترانزیت خروجی از این معبر رسمی 373 هزار تُن انواع کالا بوده، گفت: این مقدار کالا توسط 16 هزار و 800 دستگاه کامیون ترانزیت شده است، همچنین این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را بین پایانه های خروجی کشور دارد و 9 درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای ترانزیتی از طریق این پایانه مرزی شامل لوازم اتومبیل، لاستیک، پارچه و باطری است.

او خاطرنشان کرد: در بخش مسافری نیز روزانه بیش از سه هزار و 500 نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.

نوایی نظامی گفت: پایانه مرزی دوغارون در سال 97 رتبه نخست کشور در بخش جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی را کسب کرده است، امسال نیز تا به امروز 127 هزار مسافر توسط 24 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده و 92 هزار مسافر با 24 هزار دستگاه خودرو خارج شده اند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6345

به "صادرات 614 هزار تُن انواع کالا از طریق پایانه مرزی دوغارون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 614 هزار تُن انواع کالا از طریق پایانه مرزی دوغارون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید