شورای قانون اساسی الجزائر صلاحیت پنج نامزد انتخابات را تأیید کرد

به گزارش دَبی بلاگ، شورای قانون اساسی الجزائر امروز فهرست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اظهار داشت.

شورای قانون اساسی الجزائر صلاحیت پنج نامزد انتخابات را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای قانون اساسی الجزائر امروز شنبه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام و طی آن با تأیید صلاحیت پنج تن از نامزدها موافقت کرد.

شورای مذکور با اعتراضات نُه نفر از نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات، مخالفت نموده و تنها با تأیید صلاحیت پنج نفر از نامزدها موافقت کرد.

به نوشته روزنامه الخبر الجزائر، این پنج نفر عبارتند از: علی بن فلیس نخست وزیر پیشین، عبدالمجید تبون نخست وزیر پیشین، عزالدین میهوبی وزیر سابق فرهنگ و عبدالقادر بن قرینه وزیر سابق گردشگری.

انتخابات ریاست جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق از قدرت است، 12 دسامبر (21 آذر) برگزار خواهد شد. حال آنکه روز آدینه (دیروز) نیز هزاران نفر از مردم الجزائر با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور و دیگر شهرهای آن مخالفت خود با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان در پایتخت الجزائر تصاویر فعالان سیاسی بازداشت شده به ویژه کریم طابو، سیمر بلعربی و فضیل بوماله را در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی خواهان آزادی خضر بورقعه معارض الجزائری شدند که اخیرا به دلیل وخامت حالش از زندان به بیمارستان مصطفی پاشا منتقل شده است. (جزئیات بیشتر)

م

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3882

به "شورای قانون اساسی الجزائر صلاحیت پنج نامزد انتخابات را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای قانون اساسی الجزائر صلاحیت پنج نامزد انتخابات را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید