سفر به دنیای رقابتی هاچ بک ها

به گزارش دَبی بلاگ، در شرایط اقتصادی این روزها بهترین گزینه برای انتخاب یک خودرو، می تواند یک خودروی کم مصرف باشد؛ دقیقاً انتظاری که از دوو می توان داشت. دوو سیلو هاچ بک با پیشرانه 4 سیلندری خطی اش خودروی کم مصرفی است. هرچند که موتور کم توان سیلو شتاب زیادی تولید نمی کند، اما از یک خودروی شهری که قرار است نیمی از عمر خود را در ترافیک ها، پشت چراغ های راهنمایی بگذراند و از دست اندازها عبور کند، نباید انتظار شتاب و سرعت بالایی داشت. درست است که خودرو، 15 سالی می شود که از خط تولید خارج شده اما هنوز هم دود از کنده بلند می شود و خودروی کم مصرف، تقریباً راه تعمیرگاه را هم نمی داند و زیاد نیاز به تعمیر و تعویض قطعات یدکی ندارد. با همه این احوالات، بد نیست این خودرو را با چند رقیب دیگر هم مقایسه کنیم.

سفر به دنیای رقابتی هاچ بک ها

مقایسه با دوو ماتیز

هر دو خودرو محصول شرکت دوو هستند و در یک کشور هم تولید شده اند. ماتیز اما طراحی به روزتری دارد. ماتیز شبیه به تخم مرغی کشیده است و همین باعث شده که مدرن تر به نظر آید. در مقابل اما سیلو هاچ بک مستطیل شکل است. در راستای توجه به طراحی منحنی، چراغ عقب ماتیز، کاملاً گرد است و همین شکل بامزه و ساده ای را به خودرو داده است. سیلو با چراغ های بزرگ و مستطیلش، پرقدرت و کمی خشن به نظر می رسد. خطوط منحنی و استفاده از دایره در طراحی داخلی ماتیز ادامه پیدا می کند و جلوه جذابی را به کابین می دهد. طراحی داخلی ماتیز مانند طراحی بیرونی، زیباتر از سیلو هاچ بک است.

با بررسی موتور، اما ورق به نفع سیلو هاچ بک برمی شود. موتور ماتیز 800 سی سی، 3 سیلندر است و حداکثر قدرت موتورش هم 51 اسب بخار. در مقابل اما سیلو هاچ بک 4 سیلندر است و توانی به اندازه 75 اسب بخار تولید می کند. با این که ماتیز سبک تر است، اما مصرف سوخت آن 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر تعریف شده، درحالی که مصرف ترکیبی سیلو هاچ بک به اندازه 6.8 لیتر است. شیشه بالابر اتوماتیک برای صندلی های جلوی خودرو، سیستم تنظیم آینه ها به صورت دستی و سیستم دستی تنظیم صندلی خودرو از امکانات خودروی تخم مرغی شکل کره ای هستند. شیشه های برقی، مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم نور پشت آمپر، تنظیم برقی ارتفاع چراغ های جلوی، آنتن برقی و کلید برقی در باک از امکانات خودروی مستطیل شکل کره ای هستند. نکته مهمی که درباره ماتیز وجود دارد، این است که بیش تر به درد دو سرنشین می خورد و برای سرنشینان بیش از این مناسب نیست. قیمت دوو سیلو هاچ بک کمی بیش تر از دوو ماتیز است.

مقایسه با پراید هاچ بک

محل تولد دوو سیلو و پراید، هر دو کره جنوبی است. شاید اولین تفاوتی که در این دو خودروی هاچ بک وجود دارد، در طراحی بیرونی و در شکل چراغ ها باشد. چراغ های دوو بزرگ است و با سپر بزرگ و روبه جلو، خودرویی تهاجمی به نظر می رسد. در مقابل پراید، با چراغ های مستطیل شکلش که در خاتمه منحنی می شود، اندازه متوسطی دارد. این چراغ به پراید شکل ساده و بی آلایشی داده است. سادگی در طراحی داخلی پراید ادامه پیدا می کند. درست مانند پراید، دوو هم طراحی داخلی ساده ای دارد. خلاف دوو، صندلی های عقب پراید هاچ بک برای سرنشینان مناسب و راحت است. موتور دوو از پراید قوی تر است. موتور سیلو هاچ بک، به اندازه 75 اسب بخار قدرت تولید می کند، این در حالی است که حداکثر قدرت پراید هاچ بک به اندازه 63 اسب بخار تعریف شده است. مجهز بودن به سیستم تهویه مطبوع، سیستم قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی درهای جلو، آنتن برقی، سیستم کنترل سوخت، فرمان قابل تنظیم، گرم کن شیشه عقب، دربازکن باک بنزین، کمربند ایمنی صندلی عقب، آینه قابل تنظیم از داخل کابین خودرو، سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت در زمان تصادف یا وارونگی، فرمان هیدرولیک و دربازکن صندوق عقب از امکانات پراید هاچ بک به شمار می رود. در مقابل شیشه های برقی، مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم نور پشت آمپر، تنظیم برقی ارتفاع چراغ های جلو، آنتن برقی و کلیدهای برقی در باک از آپشن های دوو سیلوی هاچ بک هستند. پراید در بازار با قیمت خیلی بالاتری نسبت به دوو به فروش می رسد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: دیوار
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1401

به "سفر به دنیای رقابتی هاچ بک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دنیای رقابتی هاچ بک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید