رونمایی از 10 تمبر با موضوع میراث فرهنگی استان مرکزی در سال جاری

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: رونمایی از 10 تمبر با موضوع ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی استان از برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

رونمایی از 10 تمبر با موضوع میراث فرهنگی استان مرکزی در سال جاری

به گزارش خبرنگاران، علیرضا ایزدی در آئین نکوداشت روز جهانی موزه که در موزه مفاخر اراک برگزار شد، با اشاره به برنامه های این اداره کل در سال جاری اضافه کرد: تا به امروز تمبر سمنوی آشتیان، تالاب میقان و بیل گردانی نیم ور رونمایی شده و امروز نیز تمبر روز جهانی موزه و هفته فرهنگی استان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه یک رویداد فرهنگی دیگر با عنوان پاسداشت مفاخر و مشاهیر بانوی استان نیز در خرداد ماه برگزار می شود، اظهار کرد: باید به این داشته ها و سرمایه های گرانبها بیش از گذشته ارج نهیم و حافظ آنها باشیم.

وی اضافه کرد: موزه کلمه ای است که ریشه لاتین داشته و با تلفظ فرانسوی وارد ایران شده اما در واقع معنی و ارزش آن را به درستی درک نکرده ایم.

وی اضافه کرد: ایران در وادی فرهنگ، کشور نسیان زده ای است که بسیاری از داشته های خود را فراموش یا تخریب کرده و اگر هم بخشی را فراموش نکرده برای آن ارزش قائل نیست. نباید اجازه دهیم نسل آینده دچار بی هویتی شوند.

ایزدی اضافه کرد: انتظار می رود که جوانان ایران زمین، هویت این سرزمین مقدس را ارج نهاده و این امانت را به نسل های آینده انتقال دهند تا دچار بیماری به نام بی هویتی نشویم.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1126

به "رونمایی از 10 تمبر با موضوع میراث فرهنگی استان مرکزی در سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 10 تمبر با موضوع میراث فرهنگی استان مرکزی در سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید