راهی برای درمان یا روشی برای آسیب زدن به سلامت کاربران؟!، مبارزه گوگل با تبلیغات فریب دهنده پزشکی

به گزارش دَبی بلاگ، گوگل با اجرای سیاست جدید خود تبلیغات مرتبط دارو درمانی و ژن درمانی را مسدود سازی می نماید.

راهی برای درمان یا روشی برای آسیب زدن به سلامت کاربران؟!، مبارزه گوگل با تبلیغات فریب دهنده پزشکی

به گزارش خبرنگار ، گوگل در کوشش برای جلب اعتماد بیش از گذشته کاربران خود از این پس هرگونه تبلیغات مرتبط با روش های درمانی مختلف پزشکی را مسدود سازی می نماید. همه روز تعداد بسیار زیادی تبلیغات پزشکی در رابطه با بیماری های مختلف در فضای مجازی در معرض دید میلیون ها کاربر قرار می گیرد و این در حالی است که بخش وسیعی از این تبلیغات هیچ گونه مبنای پزشکی نداشته و در صورت به کارگیری از سوی کاربران سلامت آن ها را به خطر می اندازد.

گوگل متهم به ردیابی مخفیانه کاربران در سراسر وب

آمارها نشان می دهد بیشترین و خطرناک ترین تبلیغات پزشکی مرتبط با دارو درمانی، انتقال سلول های بنیادی و ژن درمانی است. حتی در مواردی روش های کاملا نادرست و خرافی مانند دریافت خون از افراد جوان برای تغییر فرآیندهای طبیعی بدن مانند پیری پوست تبلیغ می شود. بنا بر گزارشی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، این اقدام از سوی گوگل پس از آن صورت گرفت که تعداد زیادی از کاربران شامل پزشکان متخصص و افراد عادی شکایت های خود را در رابطه با غلط بودن روش های درمانی تبلیغ شده در سایت های مختلف برای این شرکت ارسال کردند.

گوگل تبلیغ روش های درمانی جعلی را ممنوع نمود

حتی در مواردی کاربران با استفاده از داروها و روش های درمانی معرفی شده در فضای مجازی دچار آسیب های جسمانی و روحی شدند. در واقع مافیای تبلیغات پزشکی در فضای مجازی تنها با در نظر دریافت میلیون ها دلار سود خود، کوچک ترین توجهی به سلامت افراد ندارند. از جمله مواردی که امروز در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تبلیغات زیادی برای آن صورت می گیرد داروهای کاهش وزن است. تقریبا تمامی داروهای معرفی شده تحت عنوان راهی آسان برای از بین بردن اضافه وزن تقلبی بوده و آسیب های جدی را به کبد، کلیه و دیگر قسمت های بدن وارد می نماید.

در چنین شرایطی لزوم توجه بیشتر از سوی مردم و مسئولان امری بسیار حیاتی است و قطعا سیاست جدید گوگل برای مبارزه با تبلیغات واهی پزشکی در فضای مجازی گامی مهم در ارتقاء سلامت کاربران و جلوگیری از فریب خوردن میلیون نفر در کشورهای مختلف جهان است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2573

به "راهی برای درمان یا روشی برای آسیب زدن به سلامت کاربران؟!، مبارزه گوگل با تبلیغات فریب دهنده پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهی برای درمان یا روشی برای آسیب زدن به سلامت کاربران؟!، مبارزه گوگل با تبلیغات فریب دهنده پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید