خط و نشان های جدید اون برای همسایه جنوبی

به گزارش دَبی بلاگ، گروه دنیا، بامداد دیروز کره شمالی برای ششمین بار در یک ماه اخیر دو موشک دیگر به سمت آب های شرقی خود شلیک کرد و سپس در بیانیه ای رسمی به مذاکرات صلح با همسایه جنوبی اش انتها داد تا به قول خود سزای همسایه ای را بدهد که دم از صلح می زند اما وارد رزمایش مشترک با امریکا می گردد.

خط و نشان های جدید اون برای همسایه جنوبی

به گزارش سایت شبکه خبری فرانس24، کره شمالی بامداد دیروز همچون چند هفته گذشته اطلاع داد، در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی و امریکا، دو موشک آزمایش نموده است. این کشور اندکی پس از این پرتاب ها نیز بیانیه ای منتشر کرد که خبر از خاتمه یافتن مذاکرات صلح با کره جنوبی می داد. این بیانیه ضمن بی عقل خواندن مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی تأکید می نماید: ما نه تنها دیگر هیچ مذاکره ای با مقامات کره جنوبی نخواهیم داشت که دیگر هیچ برنامه ای برای نشستن با آنها پشت یک میز نداریم.

در پی این رویدادها ژاپن اطلاع داد که هرچند تهدیدهای موشکی کره شمالی درچند هفته اخیر بالا گرفته اما توکیو آنها را تهدید امنیتی برای خود برآورد نمی نماید.شاید همان طور که ژاپن اشاره نموده، پرتاب های موشکی کره شمالی تبدیل به امری عادی برای متحدان امریکا در منطقه شده باشد. اما این آزمایش ها می تواند برای امریکا اهمیتی بسزا داشته باشد. ترامپ بعد از دیدار 30 ژوئن با اون و چند قدم راه رفتن در کره شمالی که پس از گذشت چند ماه از شکست مذاکرات ویتنام انجام شد، امید بسیاری به از سر گرفته شدن مذاکرات با پیونگ یانگ داشت. اما اکنون شدت دریافت آزمایش های کره شمالی می تواند زنگ خطر را برای ادامه یافتن این مذاکرات به صدا درآورد. این مشابه همان نگرانی است که دیروز کره جنوبی پس از بیانیه کره شمالی درباره خاتمه دریافت مذاکرات صلح در شبه جزیره احساس کرد.

با این حال لورا بیکر، تحلیلگر شبکه خبری بی بی سی، معتقد است: جای نگرانی زیادی وجود ندارد و نمی توان این جنگ های لفظی را معادل از بین رفتن فضای گفت و گو تلقی کرد. زیرا پیونگ یانگ احتمالاً در محاسبه های خود به این نتیجه رسیده است که مذاکرات با کره جنوبی تا زمانی که با امریکا به توافق نرسد، فایده ای برایش نخواهد داشت. بنابراین شاید باید همچنان منتظر ادامه مذاکرات باشیم.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2083

به "خط و نشان های جدید اون برای همسایه جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان های جدید اون برای همسایه جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید