حق قانونی من در فدراسیون تکواندو ضایع شد، به اجرای عدالت امیدوارم

به گزارش دَبی بلاگ، محمد باقری معتمد ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگاران اضافه کرد: شکایت من از فدراسیون تکواندو و شخص رئیس آن ابعاد مختلفی داشت و در حالی که همه چیز روال عادی و قانونی خود را سپری می کرد، به یکباره جریان تغییر کرد و با اعمال نظر بازرپرس پرونده رای قاضی هم تغییر کرد.

حق قانونی من در فدراسیون تکواندو ضایع شد، به اجرای عدالت امیدوارم

وی در مورد علت طرح شکایت از فدراسیون تکواندو هم گفت: سال 2012 و بعد از انتها بازیهای المپیک، کمیته بین المللی تصمیم گرفت به بعضی از قهرمانان رشته های مختلف مبلغی را به عنوان بورسیه پرداخت کند. طبق این برنامه IOC به تعدادی از ورزشکارانی که پیروز به کسب مدال شده اند تا دو سال و هر سه ماه یکبار 2500 دلار پرداخت کرده است.

معتمد ادامه داد: ابتدا در جریان نبودم که از ایران من برای موضوع یاری هزینه و بورسیه انتخاب شدم. خیلی اتفاقی از موضوع فوق آگاه شدم. این در حالی بود که فدراسیون هیچ واکنشی نسبت به موضوع فوق نشان نداد و هیچ پولی به من پرداخت نکرد. پس از پیگیری دقیق آگاه شدم حتی رسید پول ها را نیز با جعل امضای من به IOC ارسال کردند. پس از آن از فدراسیون خواستم مبلغ فوق به من پرداخت گردد. ابتدا عنوان شد که در کل مبلغ 450 دلار برای من ارسال شده و زمانی هم که مستندات ارائه دادم پاسخی دیگر تحویل من دادند.

قهرمان و نایب قهرمان دنیا گفت: پیگیریهای من از فدراسیون به نتیجه نرسید و پس از مکاتبه با کمیته بین المللی المپیک و دریافت مستندات متوجه شدم که به وسیله IOC در مدت دو سال 20000 دلار در اختیار فدراسیون قرار گرفته تا به من تحویل دهند که این چنین نشده است. یکبار دیگر از فدراسیون خواستم که حق ما را بدهد، که بازهم با مخالفت و انکار شخص پولادگر روبرو شدم.

وی خاطر نشان ساخت: اسناد دریافتی از IOC بابت بورسیه 20000 دلار طی دو سال را برای رئیس فدراسیون تکواندو ارسال کردم و به واسطه دوستان مشترک درخواست کردم که موضوع بدون جنجال و رسانه ای شدن حل و فصل گردد که وی نپذیرفت و پس از آن برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه کردم وطبق نظر کارشناس رسمی جعل و کارشناس مالی ثابت شد که در فدراسیون امضا من جعل و مبالغ را دریافت کرده اند.

عضو پیشین تیم ملی تکواندو ادامه داد: در پرونده ای که در این خصوص در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد، جعل امضا و دریافت پول توسط فدراسیون و عدم پرداخت آن به من محرز شد و پرونده روال عادی و قانونی خود را طی می کرد که متاسفانه به یکباره جریان پرونده تغییر کرد. بازپرس پرونده ما بیژن قاسم زاده بود که به نظر می رسد با اعمال نفوذ فرد یا افرادی گزارشی ارائه نمود که باعث تبرئه پولادگر گشت.

نایب قهرمان المپیک 2012 لندن در مورد دلایل تغییر راستا پرونده گفت: آقایان مدعی شدند که هزینه های جراحی پای آسیب دیده من پرداخت شده است. من در تورنمنت بین المللی هلند و در ترکیب تیم ملی دچار آسیب دیدگی شده ام و طبق روال قانونی فدراسیون باید هزینه این عمل جراحی را به وسیله فدراسیون پزشکی ورزشی پرداخت می کرد. سئوال مهم من اینجاست که مگر چقدر هزینه این جراحی شده که باید 20000 دلار که حق قانونی من بود را پرداخت نکنند.

معتمددر انتها گفت: بازپرس پرونده من اکنون به دلیل تخلفات متعدد در بازداشت به سر می برد. از ریاست محترم قوه قضاییه که در این مدت اقدامات بسیار خوبی برای مبارزه با مفاسد مالی و رانت خواری انجام داده، درخواست ملاقات دارم تا نسبت به اعاده بازپرسی وبررسی مجدد پرونده بنده دستور و مساعدت لازم را مبذول دارند تا من به حق خود برسم و مانع تکرار اینگونه موارد در جامعه ورزش ما شوند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3255

به "حق قانونی من در فدراسیون تکواندو ضایع شد، به اجرای عدالت امیدوارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق قانونی من در فدراسیون تکواندو ضایع شد، به اجرای عدالت امیدوارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید