جشنواره ای برای الگوسازی نقوش ایرانی

به گزارش دَبی بلاگ، نمایشگاه آثار منتخب هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش عصر روز آدینه 14 تیرماه با برگزاری مراسمی در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

جشنواره ای برای الگوسازی نقوش ایرانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، در ورودی نمایشگاه هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش که عصر روز آدینه 14 تیرماه در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شد، عبارتی به چشم می خورد که در بخشی از آن آمده است: جشنواره نقش تن پوش کوششی برای الگوسازی و ترویج نقش های ایرانی متناسب با فرهنگ و احتیاج جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش یا همان تیشرت ساده است.

الهام زایجانی - دبیر هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش - نیز با صحه گذاشتن به این حرکت فرهنگساز جشنواره به خبرنگار خبرنگارانی دانشگاه هنر، گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر در قالب دبیرخانه دائمی جشنواره نقش تن پوش در کوشش است تا با برجسته سازی این موضوع، طرح ها و نمادهای متناسب با فرهنگ ایرانی را جایگزین طرح های غیربومی کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر توضیح داد: این جشنواره با اهدافی همچون بسترسازی برای حضور دانشجویان و طراحان خلاق در عرصه مد و لباس، یاری به انتقال مفاهیم و مؤلفه های فرهنگ ایرانی، اسلامی به وسیله تن پوش (تی شرت) و با محور فرهنگ و تمدن ایرانی در این دوره برگزار گردید و با استفاده از تجربه های به دست آمده برگزاری 6 دوره گذشته خود سعی دارد تا همچنان به ارتقای کمی و کیفی آثار هنرمندان طراح بیاندیشد.

این گزارش حاکی است، نمایشگاه آثار منتخب هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش تا 18 تیرماه برای بازدید علاقه مندان دایر است و بازدیدنمایندگان می توانند به غیر از امروز شنبه، از ساعت 14 تا 21 با مراجعه به نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان انقلاب اسلامی، انتهای خیابان شهیدموسوی (فرصت) از آثار به نمایش درآمده در آن دیدن نمایند.

اما دبیرخانه جشنواره به جهت پویایی و اثرگذاری بیشتر برپایی این نمایشگاه و جریان سازی فرهنگی جشنواره، دو ابتکار را در تمهیدات خود اندیشیده است؛ نخست اهدای جایزه به اثر برتر به نمایش درآمده در این نمایشگاه است به این شکل که هر کدام از بازدیدنمایندگان که علاقه مند به نظرسنجی آثار جشنواره باشند می توانند به اثر منتخب خود رأی داده که در نهایت هر اثری که بیشترین رأی را به دست آورد، به عنوان اثر برگزیده از دید مخاطب انتخاب و به طراح آن جایزه ای اهدا می گردد.

ابتکار دوم دبیرخانه جشنواره، انتخاب اثر برتر از میان آثار منتخب جشنواره به وسیله فضای مجازی است، به این شکل که کاربران اینترنتی با انتخاب یک یا دو اثر و به نمایش گذاشتن آنها در فضای مجازی و تگ کردن آدرس جشنواره به نشانی @tpfest.ir می توانند جایزه فضای مجازی جشنواره را به خود اختصاص دهند.

اختتامیه این دوره از جشنواره ملی نقش تن پوش یکشنبه 16 تیرماه ساعت 17:30 با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در دو بخش صنعتی و هنری در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، پس از آنالیز بیش از 700 اثر رسیده به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش در دو بخش صنعتی و هنری و با حضور داورانی چون شاهرخ جعفری، رامین جوانرود، محمد خاضع، سحر سیدجعفر، هما دلبرای و بهنام کامرانی، این دوره از جشنواره در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی و تقدیر از برگزیدگان قرار گرفته است.

در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش که عنوان جشنواره خلاق را نیز از آن خود نموده است، به برگزیدگان اول تا سوم در هر یک از دو بخش صنعتی و هنری به ترتیب 2 میلیون، یک میلیون و دویست هزار و 800 هزار تومان جایزه نقدی این جشنواره اهدا خواهد شد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1542

به "جشنواره ای برای الگوسازی نقوش ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ای برای الگوسازی نقوش ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید