توسعه صنایع دستی کردستان نقش موثری در پویایی اقتصاد منطقه دارد

به گزارش دَبی بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، توسعه صنایع دستی کردستان نقش موثری در پویایی اقتصاد منطقه دارد.

توسعه صنایع دستی کردستان نقش موثری در پویایی اقتصاد منطقه دارد

فرهاد حامدی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در کارگاه آموزشی مبانی و مفاهیم توسعه کسب و کار صنایع دستی ویژه شاغلان این صنعت که با حضور مدرسان پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید، گفت: صنایع دستی جزو افتخارات ارزشمند کردستان است که فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته تا به جایگاه امروزی خود برسد.

وی با بیان اینکه توسعه این صنعت ظرفیت لازم را برای ایجاد اشتغال، بازار کار و پویا کردن اقتصاد منطقه دارد، بر شناسایی و استفاده از نیروی جوان بویژه جوانان دارای ایده و نشان ملی، جوانان فارغ التحصیل دانشگاه و افراد دارای ایده به منظور توسعه کسب و کار این صنعت در استان تاکید نمود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش سطح آگاهی، توانمندسازی و بروزرسانی دانش فنی شاغلان صنایع دستی به منظور رشد، بهبود کسب و کار هنرمندان و صنعتگران هنرهای سنتی و صنایع دستی استان اعلام نمود.

وی ادامه داد: پس از کارآفرینی و ایجاد اشتغال و فراوری پایدار، مقوله بازاریابی و فروش محصولات فراوری شده صنایع دستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تحقق این امر بدون آموزش و یادگیری در این حوزه امکان پذیر نخواهد بود.

حامدی ابراز امیدواری کرد با تشکیل این دوره ها و انجام آموزش های لازم برای شاغلان صنایع دستی، شاهد رشد بیش از پیش در حوزه فراوری، کارآفرینی، بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی در استان باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 30887

به "توسعه صنایع دستی کردستان نقش موثری در پویایی اقتصاد منطقه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنایع دستی کردستان نقش موثری در پویایی اقتصاد منطقه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید