تشخیص عفونت ریوی کروناویروس چهار روز زودتر از بروز علائم با سی تی اسکن

به گزارش دَبی بلاگ، پژوهشگران اخیرا اعلام کرده اند پزشکان با کمک سی تی اسکن می توانند میزان تخریب بافت ریه افراد مبتلا به این بیماری را به راحتی مشاهده کنند و بدین ترتیب چهار روز زودتر قادر خواهند بود این بیماری مهلک را تشخیص دهند.

تشخیص عفونت ریوی کروناویروس چهار روز زودتر از بروز علائم با سی تی اسکن

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از دیلی میل نوشت: یک مطالعه جدید نشان می دهد سی تی اسکن ممکن است در تشخیص سریع تر کروناویروس به کادر پزشکی کمک کند. پزشکان بیمارستان مونت سینای در نیویورک اولین کسانی بودند که در ایالات متحده اسکن ریه بیماران مبتلا به این بیماری بسیار مسری را تجزیه و تحلیل کردند. آنها گفتند می توانند الگوهای خاصی در ریه ها را به عنوان نشانگر ویروس که با نام 19 COVID- نیز شناخته می شود، شناسایی کنند.

محققان می گویند این تشخیص سریع تر می تواند به آن ها کمک کند تا فرایند قرنطینه کردن بیماران را زودتر و پیش از ظهور دیگر علائم این بیماری آغاز کنند. آنها با سی تی اسکن می توانند میزان تخریب بافت ریه افراد را مشاهده کنند و این کاری است که توسط اسکن های دیگر مانند اسکن اشعه ایکس قفسه سینه امکان پذیر نیست. بنابر گفته پزشکان، ظاهرا ریه بیماران مبتلا به کرونا الگو و نشانه خاصی دارد که با بررسی سی تی اسکن می توان این بیماری را چند روز زودتر تشخیص داد.

طی این مطالعه که در مجله Radiology منتشر شده است، پژوهشگران سی تی اسکن 94 بیمار را در 4 مرکز پزشکی در 4 استان چین مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. بیماران بین 18 ژانویه و 2 فوریه بستری شده بودند. رادیولوژیست ها اسکن را بررسی کردند و براساس زمان بروز علائم و زمان انجام سی تی اسکن، یادداشت برداری کردند. آن ها دریافتند توسط سی تی اسکن می توانند چند روز زودتر شرایط تخریب بافت ریه را مشاهده کنند. این کار می تواند به پزشکان در تشخیص زودتر بیماران کمک بسیار بزرگی کند؛ چراکه با تشخیص زودتر عملیات قرنطینه و درمان زودتر آغاز می شود.

  • کروناویروس

ساختار کروناویروس ها دارای یک ژنوم RNA معمولی است. افرادی که هم زمان دارای بیماری دیگری باشند و بچه ها مبتلا به بیماری های قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروس ها هستند. معمولاً شدت سرماخوردگی که کروناویروس عامل آن باشد، بیشتر است. کروناویروس ها که پس از راینوویروس ها بزرگ ترین عامل ابتلا به سرماخوردگی ند، بیشتر در زمستان و بهار باعث سرماخوردگی می شوند. اگرچه کروناویروس ها بیشتر در حیوانات دیده می شوند، اما 5 نوع از آن ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تأثیر قرار می دهند.

تشخیص این که علت بیماری کروناویروس باشد یا خیر، کمی مشکل است؛ چراکه برخلاف راینوویروس ها به سختی در آزمایشگاه رشد و نمو می کنند. این ویروس همچنین از حیوانات به انسان قابل انتقال است. بیماری زایی این ویروس، سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می دهد و علائمی مشابه سرماخوردگی ساده ایجاد می کند. علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی، سرفه و گلودرد است که می تواند با سردرد و تب نیز همراه باشد و تا چند روز به طول می انجامد. در افرادی با نقص سیستم ایمنی، افراد مسن و بچه ها این علائم می تواند شدیدتر شود و ذات الریه و برونشیت را ایجاد کند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5823

به "تشخیص عفونت ریوی کروناویروس چهار روز زودتر از بروز علائم با سی تی اسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص عفونت ریوی کروناویروس چهار روز زودتر از بروز علائم با سی تی اسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید