تشخیص سریع تب مبتلایان به کرونا توسط دوربین مدار بسته داهوا

به گزارش دَبی بلاگ، اخیرا شرکت داهوا بزرگترین تولید کننده دوربین مدار بسته در جهان سری جدید دوربینهای حرارتی خود را برای تشخیص تب بدن افراد روانه بازار کرده است.

تشخیص سریع تب مبتلایان به کرونا توسط دوربین مدار بسته داهوا

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، یکی از علائم اولیه برای تشخیص بیماران مبتلا به کوید 19 (کرونا) تب بالا می باشد. به همین دلیل مسئولین در اماکن عمومی به فکر افتاده اند تا از ورود افرادی که علائم تب دارند به این مکان ها جلوگیری شود. به این ترتیب می توان تا حد زیادی از گسترش ویروس همه گیر کوید 19 جلوگیری کرد. از جمله ابزارهای ساده برای سنجش تب ، دستگاه تب پیشانی می باشد. این دستگاه نیازمند یک اپراتور است که از فاصله بسیار نزدیک برای مدت چند ثانیه می بایست دستگاه تب سنج را به سمت پیشانی افراد بگیرد. اینکار هم زمان بر است هم می تواند به دلیل نزدیک شدن به افراد خطرناک باشد.

اخیرا شرکت داهوا بزرگترین تولید کننده دوربین مدار بسته در جهان سری جدید دوربینهای حرارتی خود را برای تشخیص تب بدن افراد روانه بازار کرده است. این دوربین قادر است در هر 3 ثانیه 3 نفر را مورد سنجش تب قرار دهد. فاصله دوربین تا اشخاص نیز می تواند حدود 3 متر باشد. به این ترتیب می توان تعداد زیادی از افراد را که به مکانی وارد می شوند مورد آزمایش قرارداد. دوربین مداربسته حرارتی تب سنج داهوا بلافاصله پس از مشاهده افرادی که علائم تب دارند هشدار می دهد و می توان از ورود آن فرد جلوگیری کرد.

استقبال جهانی از دوربین مدار بسته داهوا برای تشخیص تب

دوربین اندازه گیری دمای بدن Dahua به طور گسترده ای در سطح جهان با نتیجه کارآمد ، قابل مشاهده و در زمان واقعی مورد استفاده قرار گرفته است. این دوربین اندازه گیری دمای بدن آخرین دوربین حرارتی در صنعت است که قادر به اندازه گیری دقیق دمای بدن 0.3 C 3 درجه سانتیگراد (با حسگر بلک لاین) است. با استفاده از الگوریتم داخلی AI ، می توانید چندین نفر را از فاصله تا 3 متر اندازه گیری کنید و امکان دسترسی سریع و غیر تماسی را فراهم می کند.

دوربین اندازه گیری دمای بدن داهوا تجهیزات ایده آل برای شما برای انجام غربالگری ایمن و کارآمد برای افرادی است که احتمالاً به آنفولانزا یا ویروس کوید 19 آلوده هستند. انتظار می رود دمای بدن افراد آلوده در حدود 38 ~ 39 درجه سانتیگراد باشد در حالی که دمای طبیعی انسان در بزرگسالان باید حدود 36 درجه سانتیگراد باشد. دوربین مدار بسته اندازه گیری دمای بدن داهوا Dahua می تواند چنین اختلاف دما را فوراً از فاصله ایمن برای شما نمایش دهد تا افرادی که احتمالاً آلوده شده اند از یکدیگر جدا شوند.

تصویربرداری حرارتی احتمالاً مطمئن ترین راه حل امنیتی برای حفاظت از محیط است. یک دوربین مدار بسته حرارتی نسبت به تغییرات در محیط حساسیت کمتری دارد. این افراد یا اشیاء در حال حرکت را حتی در تاریکی کل ، 24 ساعت شبانه روز و 7 روز در هفته تشخیص می دهد. این دوربین اندازه گیری دمای بدن برای استفاده در سناریوهایی مانند فرودگاه ، مترو ، ساختمان تجاری ، آپارتمان و غیره ایده آل است.

مزایای دوربین مدار بسته حرارتیداهوا برای تشخیص علائم تب

اندازه گیری دمای بدن بدون تماس و با بدن انسان به صورت دقیق و از محل امن

وضوح سطح بالا با اندازه گیری بدون تماس (دقت 0.3 C درجه سانتیگراد (با حسگر بلک لاین)

فوراً فرد مبتلا به تب را تشخیص می دهد.

نمایش هشدار هنگام تشخیص دما بیش از مقدار از پیش تعیین شده

عملکرد ایزوترم (زنگ رنگ): نمایش رنگ محدوده دما بیش از مقدار از پیش تعیین شده به تعیین درجه حرارت غیر طبیعی به راحتی کمک می کند.

عملکرد خروجی زنگ هشدار برای راه اندازی واحد هشدار خارجی همراه با لامپ و وزوز.

عملکرد فیوژن (مخلوط کردن هر دو تصویر حرارتی و تصویری) برای شناسایی آسان تر از بازرسان.

خروجی ویدیو امکان اتصال به مانیتور ویدیوی خارجی را فراهم می کند.

برای راه اندازی یک سیستم دوربین مدار بسته حرارتی تشخیص دما چه تجهیزاتی نیاز است؟

طبق اعلام نمایندگی داهوا در ایران ، برای نصب و راه اندازی سیستم تشخیص دمای بدن داهوا در درجه اول نیاز به یک دوربین حرارتی داهوا مثلا مدل DH-TPC-BF3221 می باشد.

در کنار این دوربین باید یک دستگاه Blackbody نصب شود که مدل JQ-D70Z یکی از مدل های پرفروش بلک بادی است.

همچنین نیاز به یک دستگاه NVR هوشمند داهوا نیز داریم مثلا دستگاه DH-NVR5216-16P-I

و در آخر نیاز به یک لایسنس DHI-DSS Express License میباشد.

هزینه تقریبی جمع موارد فوق حدود 15 هزار دلار می باشد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8705

به "تشخیص سریع تب مبتلایان به کرونا توسط دوربین مدار بسته داهوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سریع تب مبتلایان به کرونا توسط دوربین مدار بسته داهوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید