تدفین پیکر مریم میرزاخانی با مراسم مذهبی اسلامی انجام شد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، برادر پروفسور مریم میرزاخانی گفت: با پدر صحبت کردم، وی از انجام تمام مراسم مذهبی اسلامی بر پیکر مریم خرسند بود.

تدفین پیکر مریم میرزاخانی با مراسم مذهبی اسلامی انجام شد

وی توضیح داد: پدرم گفت به همه بگویم تمام مراسم مذهبی مانند بهشت زهرا انجام شد و پیکر مریم در مراسمی خصوصی و در شأن ذهن زیبا تدفین شد.

برادر پروفسور میرزاخانی اعلام کرد: قرار شد یک عکس به عنوان مرجع هم از مزار ایشان بفرستد.

مجلس یادبود پروفسور مریم میرزاخانی از سوی خانواده ایشان در روز پنجشنبه 29 تیرماه در مسجد جامع شهرک غرب از ساعت 14:30 تا 16:30 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، مریم میرزاخانی در دوران تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران، برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی در سال های 1994 (هنگ کنگ) و 1995 (کانادا) شد و در این سال به عنوان نخستین دانش آموز ایرانی جایزه نمرهٔ کامل شد. وی نخستین دختری بود که به تیم المپیاد ریاضی ایران راه یافت؛ نخستین دختری بود که در المپیاد ریاضی ایران طلا گرفت؛ نخستین کسی بود که دو سال مدال طلا گرفت و نخستین فردی بود که در آزمون المپیاد ریاضی جهانی نمرهٔ کامل گرفت.

سپس در سال 1999 کارشناسی خود را در رشته ریاضی از دانشگاه شریف و دکترای خود را در سال 2004 از دانشگاه هاروارد به سرپرستی کورتیس مک مولن از برندگان مدال فیلدز گرفت. از مریم میرزاخانی به عنوان یکی از ده ذهنِ جوان برگزیدهٔ سال 2005 از سوی نشریه پاپیولار ساینس در آمریکا و ذهن برتر در رشتهٔ ریاضیات تجلیل شد.

میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه ستر از انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013، جایزه کلی و مدال فیلدز در سال 2014 بود. وی از یازدهم شهریور ماه 1387 (اول سپتامبر 2008) در دانشگاه استنفورد استاد دانشگاه و پژوهشگر رشتهٔ ریاضیات بود. پیش از این، او استاد دانشگاه پرینستون نیز بود.

مریم میرزاخانی در روز شنبه، 24 تیرماه در امریکا بر اثر ابتلا به سرطان در گذشت.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3361

به "تدفین پیکر مریم میرزاخانی با مراسم مذهبی اسلامی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدفین پیکر مریم میرزاخانی با مراسم مذهبی اسلامی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید