تدبیر وزارت ورزش برای مقابله با کرونا، جلوگیری از سوختن سهمیه ها

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، چند هفته از ورود کرونا به ایران، شیوع گسترده آن و بحران هایی که ایجاد نموده، می گذرد. طی این مدت و برای مقابله با این ویروس، اجرای برنامه های اردویی و مسابقه ای در رشته ها و فدراسیون های مختلف به مرور کمرنگ شد تا اینکه به طور کلی تمام فعالیت های ورزش ایران تا انتها سال تعطیل اعلام شد.

تدبیر وزارت ورزش برای مقابله با کرونا، جلوگیری از سوختن سهمیه ها

در همین فاصله اما ورزشکاران رشته های مختلف در سطح ملی در محل برگزاری رقابت های گزینشی المپیک حاضر شده و طبق برنامه به مصاف حریفان شان رفتند. این در حالی است که فراگیری جهانی ویروس کرونا، اعمال مقررات محدود کننده در خطوط هوایی را موجب شده بود و همین مسئله منجر به لغو بسیاری از سفرهای رفت و برگشت به ایران شد.

انسداد خطوط هوایی اما با تدبیر به موقع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک سَد راه ورزشکاران ایرانی برای حضور در میادین کسب سهمیه المپیک نشد چرا که با تحلیل درست شرایط و پیش بینی لازم، فرصتی فراهم شد تا ورزشکارانی که باید در طول اسفندماه در رقابت های گزینشی المپیک شرکت می کردند، زودتر از موعد مقرر از کشور خارج شوند.

این تدبیر برای رشته هایی مانند کاراته، بوکس و وزنه برداری اجرا شد. در خصوص رشته هایی مانند شمشیربازی و ژیمناستیک که تیم های شان خارج از کشور حضور داشتند هم به گونه ای برنامه ریزی شد که آنها در همان محل اقامت شان بمانند و از آنجا راهی محل برگزاری رویداد پیش رو شوند.

مهمترین نتیجه این گونه چاره اندیشی مسئولان ورزش برای ورزشکاران و میادین گزینشی آنها کسب سهمیه حمیده عباسعلی در کاراته بود. به هر حال با توجه به لغو مسابقات انتخابی المپیک در بعضی رشته ها و از جمله همین کاراته (لیگ جهانی - مراکش)، چه بسا در صورت عدم استفاده از فرصت های کسب سهمیه در طول اسفندماه، کسب همین تک سهمیه هم به اما و اگر کشیده می شد و در دیگر رشته ها هم ورزشکاران فرصتی برای نزدیک تر شدن به سهمیه یا کسب تجربه بیشتر را از دست می دادند.

در هر صورت اینکه اسفندماه با وجود بحران حاصل از کرونا در خصوص ورزشکاران و حضور به موقع آنها در میادین کسب سهمیه المپیک به خیر گذشت اما با توجه به ادامه شرایط نابسامان حاصل از گسترش ویروس کرونا، برای فروردین ماه و اعزام ورزشکاران در این ماه چه تدبیری اندیشیده شده است؟

علی نژاد: کرونا مانع حضور ایران در میادین کسب سهمیه المپیک نمی گردد

مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در تبادل نظر با خبرنگاران این اطمینان خاطر را داد که در صورت برگزاری قطعی رقابت های گزینشی المپیک در هر کشوری، هیچ خطری ورزشکاران ایران را بابت حضور به موقع در محل برگزاری مسابقات تهدید نخواهد کرد.

وی گفت: اوایل اسفندماه در خصوص مسابقات گزینشی المپیک در این ماه و حضور صد درصد ورزشکاران مان در این مسابقات برنامه ریزی کردیم اما امکان اینکه همان زمان برای فروردین ماه هم برنامه مشابه را اجرا کنیم، اصلاً وجود نداشت.

این معاون وزیر ورزش اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل این مسئله تغییرات احتمالی بود که در خصوص رقابت ها بود کمااینکه مثلاً مسابقات تکواندو گزینشی المپیک (بانوان) که قرار بود اواسط فروردین ماه در چین برگزار گردد به دلیل همین شیوع کرونا به اردن منتقل شده اما هنوز هم برگزاری مسابقات در همان زمان مقرر قطعی نیست. به هر حال بحران حاصل از شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی است و کشورهای زیادی را درگیر خود نموده است.

علی نژاد تاکید نمود: در هر صورت اینکه از یک ماه پیش نمی توانستیم برای مسابقات فروردین برنامه ریزی کنیم اما کوشش مجموعه ورزش و مدیریت آن این است که مسئله ای برای حضور در رقابت های این ماه و ماه های بعد از آنها وجود نداشته باشد. بعد از توجه به سلامت ورزشکاران و اقدام لازم برای حفظ آنها، حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک - البته به شرط برگزاری - از اولویت های وزارت ورزش است و برای محقق شدنش تدبیر لازم را در هر شرایطی خواهیم داشت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت: ستاد مقابله با کرونا در ورزش در کنار ستاد ملی مبارزه با این کرونا فعالیت منسجمی برای ریشه کن کردن ویروس کرونا دارد. مجموعه ورزش در این زمینه همکاری لازم را باید داشته باشد اما اولویت هایی مانند کسب سهمیه داریم که برای حصول آن برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6390

به "تدبیر وزارت ورزش برای مقابله با کرونا، جلوگیری از سوختن سهمیه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدبیر وزارت ورزش برای مقابله با کرونا، جلوگیری از سوختن سهمیه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید