تجلیل از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی بروجرد

به گزارش دَبی بلاگ، در مراسمی از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان بروجرد تجلیل شد.

تجلیل از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی بروجرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، سیدامین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی استان در این مراسم گفت: صنایع دستی بروجرد به لحاظ تاریخی دارای پیشینه ای درخشان است، هنرمندان این شهرستان نیز از برجسته ترین هنرمندان کشور محسوب می شوند و حمایت از آنان توسعه و رونق این هنر صنعت را در بروجرد به دنبال خواهد داشت.

قاسمی بیان نمود: احداث بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی، خانه های خلاق صنایع دستی و موزه ورشو از جمله اقداماتی است که به توسعه و رونق صنایع دستی و همچنین به اشتغال در بروجرد یاری می نماید.

او همچنین نام گذاری خیابان ها و معابر شهری به نام هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی را با همکاری شهرداری و شورای شهر از جمله اقدامات مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای تقدیر از هنرمندان و صنعتگران شهرستان بروجرد دانست.

قاسمی با تقدیر از همکاری مستمر نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای شهر بروجرد در موضوع ثبت این شهر به عنوان شهر ملی ورشو ابراز امیدواری کرد، تشکیل انجمن صنایع دستی و هنر های سنتی شهرستان بروجرد جهت را برای رشد و تعالی صنایع دستی و نیل به اهداف پیش رو فراهم کند.

در انتها این مراسم از هنرمندان صنایع دستی شاخص شهرستان بروجرد، پیشکسوتان و خانواده هنرمندان فقید تقدیر به عمل آمد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4211

به "تجلیل از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید