برترین عکس های علمی تاریخ از دیدگاه لایف

به گزارش دَبی بلاگ، روزنه آنلاین : این عکس ها از جهتی ممکن است فقط سرگرم کننده به نظر برسند، اما از زاویه دید دیگری هم می توان به آنها نگاه کرد، این عکس های نمایانگر دهه ها کوشش و نوآوری و صرف انرژی از سوی صاحبان صنایع، دولت ها و دانشمندان برای ارتقای سطح علمی بشر هستند. در عین حال تصور اینکه در سال های دهه 30 و 40 میلادی در قرن بیستم، در شرایطی که ممالک دنیا سومی در فقر و جهالت سر می کردند، چنان کوشش ها و پیشرفت هایی انجام می شد، شخصا برای من جالب بود.

برترین عکس های علمی تاریخ از دیدگاه لایف

1- جیمز واتسون، زیست شناسی و دانشمند ژنتیک پیشگام، در حال آنالیز مدل DNA در سال 1957

2- ادوین پاول هابل (1889 تا 1953) در میسوری به جهان آمد، از میان کشفیات او می توان به قانون هابل اشاره نمود که بر اساس آن هر چه کهکشانی از ما دورتر باشد، سرعت دور شدنش از ما بیشتر است. ادعای او مبنی بر انبساط جهان با سرعت رو به برتری، در بنا نهادن تئوری انفجار بزرگ به ما یاری کرد. در این عکس سیاه و سفید، او را در حال کار با یک تلسکوپ 100 اینچی ای در کالیفرنیا می بینیم.

3- این عکس که روجلد لایف در آوریل سال 1965 شد، هنوز هم تماشای و تکان دهنده است، این عکس را یک عکاس سوئدی به نام لنارت نیلسون گرفت و یک جنین 18 هفته ای را داخل کیسه آمنتیوتیک نشان می دهد. لایف آن موقع در معرفی این عکس نوشت: این عکس، نخستین پرتره ای است که از یک جنین زنده داخل شکم مادر گرفته شده است.

4- این عکس زیبا در سال 1957 با تکنیک نوردهی طولانی گرفته شده است و راستا یک هلیکوپتر سیکورسکی S-51 را در حال فرود آمدن نشان می دهد.

5- در برخی از کتاب ها از جمله در رمان چشم گربه مارگارت اتوود خوانده بودم که بچه هایی که مبتلا به فلج اطفال می شدند را در ریه های آهنی قرار می دادند. اما نمی دانستم این ریه های اهنی واقعا چه چیزی هستند.

در این عکس پرستاران را در حال قرار دادن 4 بیمار مبتلا به فلج اطفال در بسترشان در سال 1938 می بینید، این دستگاه طوری طراحی شده بود که با کم و زیاد کردن فشار هوا، ریه ها را منقبش و منبسط کند تا در دوره حاد بیماری که عضلات قفسه سینه درگیر می شوند، آنها قادر به تنفس باشند. در آن موقع به این دستگاه ها ریه های آهنی یا رسپیراتورهای تانکی گفته می شد.

تماشا این عکس و مقایسه آن با رسپیراتورهای مدرن امروزی می تواند نمایانگر پیشرفت های صورت گرفته در این هفتاد سال باشد.

6- این عکس در شماره 10 مارس سال 1961 به چاپ رسیده بود و مشتی از وسایل ریز الکترونیکی را نشان می داد، در آن شماره پیشبینی شده بود که در طی یک یا دو دهه، این وسایل به دستگاه های تلویزیون راه یابند خبری از سیم ها و لوله ها نباشد.

7- یک دانشمند برای نشان دادن قدرت سایکلوترون، معلق ماندن چکشی را در آن به نمایش می گذارد. عکس در آزمایشگاه دانشگاه کلمبیا در نیویورک در سال 1948 گرفته شده است.8- این عکس که گرد و غبار ناشی از یک آزمایش اتمی را از فاصله هفت مایلی نشان می دهند در سال 1953 گرفته شده است.9- یک جلسه گروهی مدیتیشن در سال 1972، شرکت کنندگان برای تمرکز بیشتر چشم هایشان را با توپ پینگ پنگ پوشانده اند!

10- در این عکس جالب، جورج دبورد را می بینیم، او که مورد پیوند قلب قرار گرفته به قلب اصلی خود می نگرد!

11- هزاران عکس از پرتاب آپولو یازده، سفینه ای که برای اولین بار انسان ها را به ماه برد، گرفته شده است، اما فقط عکاس نشریه لایف -رالف مورس- بخت و اعتبار آن را داشت که از این زاویه با استفاده از نصب دوربینی در بالای صندلی پرتاب، عکسی بگیرد.

12- در این عکس برای نشان دادن تأثیرات زیان آور سیگار، عکسی از مردی گرفته شده است که جریان خون دستش مختل شده است.

13- عکاس لایف -آلفرد آیشنستاد- عکس های زیادی از چهره های مشهور جهان در قرن بیستم مثل مریلین مونرو یا سوفیا لورن گرفت، اما این عکس از اینشتین، بیش از همه معروف شد.

14- تصویر میز و اتاق کار آشفته اینشتین در سال 1955 که به وسیله رالف مورس گرفته شد، بسیار معروف است و از سوی دیگر برای شماری از ماها دست آویزی برای گریز از مرتب کردن اتاق هایمان است!

15- در اینجا عکسی از رئیس و مؤسس شرکا پولاروید -ادوین لند- را در حال نشان دادن عکس فوری 60 ثانیه ای اش در سال 1963 می بینید. ادوین لند، شخصی است که الهام بخش بسیاری از کارآفرینان و خلاقان سال های بعد، از جمله استیو جابز شد.

16- در این عکس که در شماره 17 اکتبر سال 1960 به چاپ رسید، کابل های نوری نشان داده است.

17- این عکس از جو کیتینجر گرفته شده است، این خلبان نیروی هوایی، در آگوست سال 1960 با بالون هلیومی به ارتفاع 19 مایلی صعود کرد و بعد به پایین پرید. سقوط آزاد او چهار دقیقه و 16 ثانیه طوال کشید و در جریان آن او دمای منفی 100 درجه فارنهایت را تجربه کرد. او در جریان سقوط آزاد، تا قبل از باز کردن چترش، به سرعت نزدیک به سرعت صوت رسید. جالب است بدانید که رکورد او هنوز شکسته نشده است.

18- این عکس در شماره شش دسامبر سال 1954 گرفته شده و طرح ویژه نور را روی صورت و شانه یک خلبان نشان می هد. به منظور طراحی یک کلاه ایمنی که به خوبی با ابعاد سر خلبان جور باشد، این نورها به صورت وی تابانیده شده بود.

19- سال 1936: خطوط بزرگ انتقال آب که به منظور انحراف موقتی راستا رود میسوری در جریان سدسازی روی آن ساخته شده

20- هوارد هیوز -خلبان، فیلمساز و سرمایه دار معروف آمریکایی- در داخل یک هواپیما با قابلیت فرود و برخاستن از سطح دریا در سال 1947. به واسطه فیلمی که مارتین اسکورسیزی در سال 2004 بر اساس داستان زندگی او نوشت، با هوارد هیوز آشنا هستیم. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو نقش هیوز را بازی می کرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19222

به "برترین عکس های علمی تاریخ از دیدگاه لایف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین عکس های علمی تاریخ از دیدگاه لایف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید