بهانه هایی که مانع تغییر زندگی می شوند

به گزارش دَبی بلاگ، در زندگی همه ما تغییراتی جریان دارد بعضی از این تغییرات را با روی باز می پذیریم اما از بعضی از آن ها تا جایی که می توانیم دوری می کنیم.

بهانه هایی که مانع تغییر زندگی می شوند

اکنون زمانش رسیده است که از خودمان بپرسیم: چند بار تا کنون به خاطر یکسری عذر و بهانه ها خودمان را از فرصت ها و تجربیات محدود نموده ایم و حتی بعضی از رویاهای مان را نادیده گرفته ایم؟ چند بار تا کنون مواردی را از لیست اهداف مان خط زده ایم زیرا معتقد بودیم که توانایی انجام دادنش را نداریم؟

هیچ نیرویی قوی تر از نیروی اراده نیست. و همین نیروی اراده است که شما را از موانعی که در راستاتان قرار گرفته است عبور می دهد. برنامه ها تغییر می نمایند زندگی نیز همینطور و هیچوقت برای تغییر زندگی دیر نیست.

در ادامه یاد می گیریم که چگونه از موانع ذهنی رها شده و به آن زندگی که همواره می خواستیم برسیم.

3 مانع ذهنی که باید از آن ها رها شویم

برای آغاز بسیار دیر است

همانطور که می گویند سن تنها یک عدد است اما همه ما سن را به عنوان یک جدول زمانی برای اهداف مان در نظر می گیریم.

می خواهم در 25 سالگی در شهر بزرگ تری زندگی کنم. می خواهم در 30 سالگی شغل پیروزی داشته باشم. می خواهم در 35 سالگی خانه دار شوم. می خواهم در 40 سالگی به 20 کشور خارجی سفر نموده باشم و…

وقتی که در این زمان خاصی که مشخص نموده ایم به اهداف مان نمی رسیم احساس شکست می کنیم. ماهیت زمان نباید به عنوان یک هدف ثابت بلکه باید به عنوان یک دستورالعمل در نظر گرفته گردد.

زندگی همواره درجریان است. فرق زیادی بین پریشان شدن با پستی بلندی های زندگی و مطلع شدن از آن ها و پیدا کردن یک راستا جایگزین وجود دارد.

بنابراین زمان نباید مشخص نماینده این باشد که چه زمانی به چه هدفی برسیم بلکه باید هدایت باشد که نشان دهد آیا در راستا درست قرار گرفته ایم و یا لیست اهداف مان هنوز با ما هماهنگ است.

به اندازه کافی پول ندارم

چند بار تا کنون این جمله ها را گفته اید: من به اندازه کافی پول ندارم یا من بیش تر از حد کافی پول دارم بدون شک جمله اول را بیشتر در طول روز تکرار می کنیم بدون این که از تاثیرات منفی آن مطلع باشیم.

ارتباط و گفتگوهایی که با پول داریم بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کنیم روی ما تاثیر می گذارد. و داشتن ذهنیت مثبت در رابطه با آن کلید اصلی داشتن یک زندگی پیروز است.

ذهنیت مثبت فراوانی یعنی تمرکز به داشته ها نه به نداشته ها. وقتی انرژی خود را صرف تمرکز بر دارایی های خود کنیم مثل موبایل و یا کامپیوتری که با آن کار می کنید ناخودمطلع گفتگویی که با پول دارید تغییر خواهد نمود.

هر چیزی در زندگی نیازمند انرژی است. منفی یا مثبت حرف زدن درباره هر چیزی به یک اندازه انرژی صرف می نماید پس چرا آن را صرف چیزهای خوب و مثبت نکنیم.

از فردا آغاز خواهم کرد

آغاز کردن از فردا از رایج ترین بهانه هاست که ما را از اهداف مان دور می نماید. در واقع به طور ناخودمطلع به ذهن تان یاد می دهید که اهداف تان ارزش و اهمیتی ندارند.

ابتدا باید ببینید که آیا عادت های خاص شما را از رسیدن به اهداف تان بازداشته اند؟

آیا به هر چیزی بله می گویید و به مسائل دیگران بیشتر از خودتان اهمیت می دهید؟

آیا نمی دانید که از کجا باید آغاز کنید؟

اولین گام در راستا پیروزیت خودمطلعی است.

سخن نهایی

از قلم نیاندازید که هیچوقت برای تغییر زندگی دیر نیست و عواملی مثل سن، زمان و تجربه نباید تغییری در اشتیاق شما برای رسیدن به هدف و یک زندگی متفاوت ایجاد نمایند.

تا زمانی که زندگی ادامه دارد از قلم نیاندازید که حرکت و کنترل زندگی نیز ادامه دارد. همواره بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید آمادگی دارید. همه ما یک بار زندگی می کنیم و ارزش یک زندگی پیروز را داریم.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: بدونیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3461

به "بهانه هایی که مانع تغییر زندگی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهانه هایی که مانع تغییر زندگی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید