بغض یک مادر، خالق سرنوشت دربی

به گزارش دَبی بلاگ، محمد قراگزلو،مهدی عبدی که گل زد تا چند دقیقه بعضی ها اسم گلزن دربی را نمی دانستند چه برسد به چهره و شهرتش. بعد از بازی خیلی ها می پرسیدند این پسر از کجا آمده و تا الان کجا بوده؟ ساعتی بعد از دربی و گل سه امتیازی و مهم عبدی بعضی رسانه ها از او چیزکی نوشتند. خودمان هم سراغ اسماعیل حلالی مربی امیدهای پرسپولیس رفتیم و از شوق او بعد از گلزنی عبدی نوشتیم. اما برای رسیدن به اطلاعات بیشتر درباره این مهاجم باید به ریشه اش می رسیدیم. به روستای قراخیل و مدرسه فوتبال تربیت قائمشهر. به محمدرضا بسکابادی مربی مدرسه فوتبال تربیت که کلی از استعدادهای ناب روستاهای قائمشهر را بزرگ نموده و به تیم های منطقه تحویل داده است. بسکابادی با سابقه بازی برای نساجی، نیروی هوایی تهران و تیم های ملی پایه و ارتش در قائمشهر چهره شناخته شده ای است چون هم در زمینه شناخت و پرورش استعدادها همچنان فعال است هم مدرس ای اف سی به حساب می آید.

بغض یک مادر، خالق سرنوشت دربی

پسر شلوغ و سر به هوا اما با استعداد

بسکابادی بعد از گلایه های رایج مربیان دلسوز مناطق پراستعداد فوتبال درباره اهمیت ندادن به استعدادها و بازیکنان جوان درباره مهدی عبدی و شروع فوتبالش می گوید: مهدی از 9 -8 سالگی فوتبالش را در مدرسه تربیت شروع کرد و بعد از آن خودم به تیم های نونهالان و نوجوانان تربیت آوردمش. مهدی بچه بازیگوش و سر به هوایی بود اما از همان اول تعیین بود که خیلی بااستعداد است. یک بار در رده نوجوانان رفته بودیم جویبار برای بازی که در آن بازی 5 گل زد که باور کنید بدون اغراق می گویم همه گل هایش اروپایی بود. مهدی خیلی باهوش بود و همواره با تکنیک و هوشش گل می زد.

بسکابادی ادامه می دهد: او از یک خانواده آرام می آمد و بچه دوست داشتنی بود اما خیلی شلوغ و بازیگوش. در گل هایی که می زد همواره منطق و هوش داشت و همواره سریع فکر می کرد و فکرش را انتقال می داد به عضلات. قول می دهم گلزنی های مهدی باز هم ادامه داشته باشد چون او گل هایی می زند که کم سابقه است.

قائمشهر و روستاهای اطرافش در این سال ها بازیکنان مستعدی به پرسپولیس داده اند؛ مهرداد کفشگری، محمد عباس زاده، علی علیپور و حالا مهدی عبدی. قبل از اینها غلامحسین رحمتی هم در مقطعی بعد از انقلاب مدافع چپ پرسپولیس بوده که خیلی ها می گویند بهترین بازیکن تاریخ فوتبال مازندران است که او هم بسیار باهوش و تکنیکی بازی می نموده.

اولین مربی مهدی می گوید چندین سال قبل به واسطه دوستی با محسن عاشوری مربی وقت تیم نوجوانان پرسپولیس مهدی عبدی و تیمش را به تهران آورده و در یک بازی محبت آمیز پرسپولیس را شکست داده اند. در آن بازی مهدی گل نزد و فرزند بسکابادی گلزن شد و به پدرش گفت جهان دور سرش می چرخد و چشمانش سیاهی می رود!

می گفت کالدرون به من اعتقادی ندارد

فصل مشترک تمام صحبت های مربیان عبدی این است که هنوز چیزی از او ندیده ایم. بسکابادی می گوید: اگر به مهدی بازی برسد باز هم با هوشی که دارد گل خواهد زد. دیدید که در همین بازی دربی به اندازه یک توپ فضا بود و شاید اگر بازیکن دیگری بود توپ را به زاویه مخالف می زد اما دیدید مهدی کجا زد؟ اتفاقاً قبل از بازی داشتم به این فکر می کردم که اگر مهدی برود توی زمین چه کار خواهد نمود. خودش مدتی قبل آمده بود سر تمرین تیم ما و می گفت این مربی اعتقاد چندانی به او ندارد. می گفت سه تا گل زده ام اما من گفتم پسر تو باید اینقدر پرفشار تمرین کنی و باز هم گل بزنی تا خودت را به مربی تحمیل کنی.

بسکابادی می گوید: مهدی همواره یکی از بچه های با محبت بوده و همواره وقتی می آید تمرین تیم ما با جعبه شیرینی می آید چون شروع فوتبالش از اینجا بوده و ما هم خرسندیم. مطمئنم اگر مهدی بازی کند خود را ثابت خواهد نمود و گل هایی از او می بینید که برای فوتبال ما سربلندی می آورد.

خلعتبری پرسپولیس اما از نوع قائمشهری اش

برادران رامشگر را فوتبالی های قائمشهر و مازندران خیلی خوب می شناسند. طرفداران دو آتشه پرسپولیس که با در اختیار داشتن تیم پرسپولیس قائمشهر بعضاً با ساختن و پرورش بازیکنانی شاخص و با استعداد و تحویل آنها به پرسپولیس همواره به تیم محبوب شان یاری نموده اند.

محمد رامشگر درباره مهدی عبدی می گوید: مهدی از مدرسه فوتبال بسکابادی و رده باشگاهی آمد و بعد از آن برای ما در رده نوجوانان و جوانان و امید کشوری بازی کرد و تا سال 95 پیش ما بود. مهدی قد و قواره کوچکی داشت و معروف شده بود به خلعتبری پرسپولیس قائمشهر. بعد از آن رشد کرد و آمد در امیدهای تهران و آقای گل شد. شاید خیلی ها تازه دیروز (یکشنبه) مهدی را در دربی دیده باشند اما من حدود 8 سال است او را می شناسم و از اول هم می دانستم یکی از بهترین ها خواهد شد.

رامشگر ادامه می دهد: اولین باری که مهدی را به تیم پرسپولیس معرفی کردم برخی ها فکر می کردند این بازیکن نفوذی است یا با ارتباط وارد شده اما باید قدردانی کنم از منوچهر عبدالله نژاد (سرمربی وقت امیدهای پرسپولیس) و آقای عزتی که با وجود اینکه هیچ شناختی از این بازیکن نداشتند او را پذیرفتند و مهدی هم جواب داد و در اولین بازی اش در دربی گل زد.

این مربی مازندرانی هم دل پری از دیده نشدن استعدادها یا نبودن روش و برنامه ای برای پرورش استعدادهای ناب فوتبال مازندران دارد و باید پای حرف هایش نشست اما فعلاً درباره عبدی از او می پرسیم: مهدی از آن فوتبالیست هایی است که اگر یک روزنه برای عبور توپ وجود داشته باشد از همانجا گل می زند. او فیزیک مناسبی دارد، تکنیکش هم خوب است و با سر و پا گل می زند. شما 10 دقیقه اش را دیدید اما امیدوارم فوتبال ایران 900 دقیقه از بازی هایش را ببیند.

دعای مادر مهدی و داستان یک بازگشت

بعد از گلزنی عبدی در دربی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت احتمالاً عبدی کار خوبی نموده یا دعای پدر و مادرش باعث شده اینطوری خدا برایش بخواهد. رامشگر هم به نکته ویژه ای در این خصوص اشاره می نماید: یک چیزی بگویم. من مطمئنم دعای سه ماه قبل مادر مهدی باعث شد او گل بزند. در آن مقطع یک گروه خاصی از واسطه های فوتبال آمدند و به اتفاق من و پدر و مادرش درباره آینده او صحبت و تصمیم گیری کردیم. در آن مقطع هم نساجی، هم بادران و هم چند تیم دیگر مهدی را می خواستند. من آن زمان گفتم برای رفتن عجله نکند و صبر داشته باشد اما همه متفق القول بودند که برود. آنجا بود که مادرش بغض کرد و گفت مهدی فقط باید در پرسپولیس بازی کند. می گفت دلم با این است که در پرسپولیس باشد. با اینکه او یک روستایی و کشاورز است و سواد فوتبالی ندارد اما این تصمیم را گرفت و در حق پسرش دعا کرد. من هم از این تصمیم خیلی خرسند شدم .

این مربی مازندرانی می گوید: هر فوتبالیستی می تواند حقانیت خودش را ثابت کند و مربی هم بدش نمی آید تا یک بازیکن جوان اینطوری برایش گل بزند. اول نظر خدا بود که مهدی اینطوری در پرسپولیس بماند اما مطمئن باشید دعای مادرش باعث شد این اتفاق فوق العاده برایش بیفتد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2821

به "بغض یک مادر، خالق سرنوشت دربی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بغض یک مادر، خالق سرنوشت دربی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغض یک مادر، خالق سرنوشت دربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید