برای تجدیدنظر در توافقنامه با واشنگتن ستاد بحران تشکیل می دهیم

به گزارش دَبی بلاگ، نخست وزیر جدید عراق می گوید دولت وی برای گفتگو با آمریکا جهت تجدید نظر در توافقنامه راهبردی واشنگتن-بغداد ستاد بحران تشکیل می دهد.

برای تجدیدنظر در توافقنامه با واشنگتن ستاد بحران تشکیل می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت که تصمیم گرفته است یک ستاد بحران برای انجام گفتگو با طرف آمریکایی تشکیل دهد.

الکاظمی شامگاه شنبه پس از نخستین نشست هیئت دولت و دیدار جداگانه با سفیران آمریکا و ایران گفت: تصمیم گرفتیم که یک هسته [ستاد]بحران برای انجام گفتگو با طرف آمریکایی تشکیل دهیم.

وی اضافه نمود: این ستاد با آمریکایی ها درباره تجدید نظر در توافق ر اهبردی میان واشنگتن-بغداد در راستای حفاظت از وحدت و حاکمیت کشور عراق گفتگو خواهد کرد.

از سال 2003 که آمریکا به عراق حمله کرد و رژیم صدام حسین را سرنگون کرد تا سال 2009 عراق تحت اشغال آمریکا و نیرو های همپیمان آن قرار داشت. ارتش آمریکا به موجب قطعنامه 1790 که در سازمان ملل به تصویب رسید سال 2008 میلادی، آخرین سال حضورش در عراق بود لذا درصدد تداوم حضور خود به نوعی دیگر در عراق برآمد. با امضای قرارداد امنیتی بین بغداد - واشنگتن در چهارم دسامبر 2008 این شرایط انتها یافت و مناسبات آن ها بر اساس وجود دو دولت بنیان نهاده شد و آمریکا اشغالگری و جنایات خود در عراق را به نوعی دیگر تداوم داد.

مجلس عراق دی ماه گذشته مصوبه ای را در حمایت از دولت عراق به تصویب رسانده و خواستار انتها حضور و ماموریت نیرو های خارجی در این کشور شده است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8619

به "برای تجدیدنظر در توافقنامه با واشنگتن ستاد بحران تشکیل می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تجدیدنظر در توافقنامه با واشنگتن ستاد بحران تشکیل می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید