بازنگری و توانمندسازی خوشه شیلات با رویکرد تقویت صنایع دریایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش دَبی بلاگ، سرپرست شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان از بازنگری و توانمند سازی مجدد خوشه شیلات با رویکرد تقویت صنایع دریایی در استان اطلاع داد.

بازنگری و توانمندسازی خوشه شیلات با رویکرد تقویت صنایع دریایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران- علیرضا راشکی در جمع خبرنگاران، پیگیری تامین اعتبار و افزایش منابع اقتصادی مورد احتیاج بخش معاونت صنایع کوچک در مقایسه با سنوات گذشته، پیگیری امور مربوط به گازدار شدن شهرک های صنعتی و کارگاهی زاهدان میرجاوه و کامبوزیا و احداث خطوط توزیع شبکه گاز، پیگیری امور مربوط به تغییر کاربری های غیرمجاز اجرا شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و طرح توسعه ناحیه صنعتی دلگان را از دیگر برنامه ها کوتاه مدت مطرح کرد.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: 681 واحد بهره برداری شده صنعتی و صنفی با 2 هزار و 464 نفر اشتغال در شهرک کارگاهی زاهدان فعال هستند.

وی بیان نمود: از این تعداد 162 واحد صنعتی و 519 واحد صنفی با مجموع سرمایه گذاری هزار و 115 میلیارد ریال در شهرک کارگاهی راه اندازی شده اند.

وی گفت: 860 نفر در واحدهای صنعتی و هزار و 604 نفر در واحدهای صنفی مشغول بکار هستند.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: 12 مورد از واحدهای یادشده در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی، هشت واحد صنایع نساجی، 237 واحد سلولزی، 15 واحد شیمیایی، 10 واحد کانی غیرفلزی، 216 واحد فلزی، 13 واحد برق و الکترونیک و 170 مورد خدمات در این شهرک به فعالیت مشغول هستند.

وی بیان نمود: عملیات اجرایی شهرک کارگاهی زاهدان از سال 70 در زمینی به گستره 74 هکتار و فاز عملیاتی 74 هکتار در شمال غرب ورودی زاهدان شروع شده است.

راشکی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان، به منظور کم کردن مسائل صنعتگران و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهرها از سال 77 ساخت واحدهای کارگاهی در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان را شروع کرد.

وی گفت: در حال حاضر 12 مجتمع کارگاهی و 285 واحد کارگاهی در شهرک های صنعتی استان فعال است.

سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان هم چنین اضافه نمود: اجرایی کردن احداث شهرک صنعتی مشترک مرزی ایران و افغانستان و پیاده سازی ساز و کارهای حمایتی به منظور جذب سرمایه گذاران افغانستانی، پیاده سازی خوشه خرما در استان به منظور تقویت و تکمیل زنجیره ارزشی این خوشه و تقویت کنسرسیوم خرما با هدف افزایش بخش صادرات این محصول، پیگیری و تامین اعتبار احداث پست برق اختصاصی شهرک صنعتی زاهدان، احداث 2 ناحیه صنعتی و صنفی به ترتیب با وسعت 45 و 10 هکتار در بخش زرآباد شهرستان کنارک و ساماندهی و استقرار کلینیک های صنعتی و انکوباتورها در حداقل 2 شهرک صنعتی زاهدان و کنارک از برنامه های کوتاه مدت در بازه زمانی یک تا 2 سال این شرکت است

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2031

به "بازنگری و توانمندسازی خوشه شیلات با رویکرد تقویت صنایع دریایی در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری و توانمندسازی خوشه شیلات با رویکرد تقویت صنایع دریایی در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید