بازار سعی دارد با میلیون ها بشکه نفت آلوده روسیه کنار بیاید

به گزارش دَبی بلاگ، هنوز حدود 5 میلیون بشکه نفت آلوده در شمال غرب اروپا ، سنگاپور و سایر مناطق وجود دارد. این مقدار 40 درصد از 12 میلیون بشکه ای است که در اوج بحران آلودگی در کشتی ها وجود داشت.

بازار سعی دارد با میلیون ها بشکه نفت آلوده روسیه کنار بیاید

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، بحران نفت آلوده روسیه هنوز تمام نشده است، حداقل برای تاجرانی که سعی می نمایند مقصدی برای محموله هایی که نادانسته خرید اند پیدا نمایند.

بریتیش پترولیوم، شرکت بزرگ نفتی مستقر در لندن نتوانست برای بیش از 700 هزار بشکه نفت اورال خریداری پیدا کند. بریتیش پترولیوم این نفت را سه ماه پیش در بندری در دریای بالتیک بارگیری نموده بود. این محموله حاوی سطح بالای کلوراید آلی است که می تواند به پالایشگاه ها آسیب برساند.

در اواخر آوریل تعیین شد که روسیه ناخواسته میلیون ها بشکه نفت آلوده را وارد سیستم خط لوله دروژبا نموده است. این خط لوله نفت را به پالایشگاه های اروپا می برد. این اتفاق باعث توقف جریان نفت از این خط لوله شد. بعضی از این بشکه ها به بندر آست لوگا در بالتیک فرستاده شدند و بریتیش پترولیوم و سایر شرکت ها آن را در نفتکش ها بارگیری کردند.

ترنسنفت، اپراتور خط لوله روسیه ماه گذشته بیان کرد 15 دلار در هر بشکه به بلاروس بابت نفت آلوده خسارت پرداخت میکند. اما همسایه شرقی این کشور گفت پرداخت خسارت نباید اعلام می شد.

تعیین نیست چرا به تاجران در خصوص این پرداخت خسارت گفته شده است. محموله ای که نزد بریتیش پترولیوم واقع شده است، خواستار چندانی ندارد و این شرکت نمی تواند آن را بفروشد. محتوای کلراید این محموله 29 بخش در میلیون است در حالی که باید کمتر از 10 باشد.

هنوز حدود 5 میلیون بشکه نفت آلوده در شمال غرب اروپا ، سنگاپور و سایر مناطق وجود دارد. این مقدار نشان دهنده 40 درصد از 12 میلیون بشکه ای است که در اوج بحران آلودگی در کشتی ها وجود داشت.

156

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2021

به "بازار سعی دارد با میلیون ها بشکه نفت آلوده روسیه کنار بیاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سعی دارد با میلیون ها بشکه نفت آلوده روسیه کنار بیاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید